خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته محقق شد؛

جذب بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال‌زایی در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۴۳

فرماندار شهرستان گناباد از جذب یکهزار و ۱۷۰ میلیارد اعتبار اشتغالزایی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد قربانی در افتتاح طرح‌های هفته دولت گفت: شهرستان گناباد با نرخ بیکاری ۷.۶ درصد کمترین میزان این نرخ را بین شهرستانهای اطراف به خود اختصاص داده و ۴۹ درصد اشتغال این  شهرستان در بخش خدمات، ۲۹ درصد در بخش  کشاورزی و بقیه در بخش صنعت و معدن است.

وی با اشاره به اشتغال سه هزار و ۶۱۸ نفر در واحدهای تولیدی صنعتی گناباد افزود: از مجموع ۱۶ تفاهمنامه طرح مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان ۱۰ تفاهمنامه به صورت کامل اجرا شده و بقیه در دست اجرا است.

قربانی ادامه داد: بالغ بر هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی طی سال گذشته در گناباد جذب شد و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان کرونا در بخشهای تولیدی و اصناف و سایر بخشهای این شهرستان پرداخت شد

فرماندار گناباد ضمن تاکید بر اجرای ۶ هزار میلیارد طرح عمرانی در گناباد مهمترین این طرح‌ها را راه آهن یونسی به گناباد به طول ۵۸ کیلومتر به عنوان قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان ذکر کرد و افزود: جانمایی ایستگاه آن مشخص شده و بهره برداری از این طرح نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: احداث فرودگاه گناباد، اجرای باند دوم جاده گناباد به قاین، آسفالت و بهسازی راههای روستایی و گازرسانی به روستاهای محور گیسور نیز از دیگر طرحهای در دست اجرا است.

فرماندار گناباد گفت: دوبانده شدن جاده بیدخت این شهرستان به خضری قاین در استان خراسان جنوبی از سال  گذشته آغاز شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است که با بهره برداری آن در آینده نزدیک همه جاده‌های این شهرستان دوبانده می شود.

وی افزود : از مجموع ۳۲ مصوبه سفر وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان گناباد طی ۲ سال گذشته، ۲۲ سایت مخابراتی با هزینه ۷۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و بقیه نیز تا دهه فجر سالجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قربانی ادامه داد: بالغ بر هزار واحد مسکونی روستایی گناباد طی سه سال گذشته از تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی برخوردار شده‌اند و ساخت  ۲۲۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان آغاز شده است.

وی توزیع ۲ هزار تن قیر رایگان، صدور ۴۰۰ سند مالکیت روستایی و اجرا و بازنگری طرحهای هادی در مناطق روستایی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن طی این مدت در این شهرستان ذکر کرد.

فرماندار گناباد توسعه جایگاههای برداشت آب در گناباد، کاخک و بیدخت و احداث بخشهای سوختگی و مراقبتهای ویژه بیمارستان علامه بهلول گنابادی را از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اجرا در گناباد دانست و گفت: مرحله نخست پردیس مجتمع آموزش عالی این شهرستان به وسعت ۲۵ هزار مترمربع تکمیل شده و آماده جذب دانشجو در مهر ماه سالجاری است.

وی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای تکمیل زندان جدید گناباد طی سالجاری تامین شده است ابراز امیدواری کرد این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

قربانی افزود: احداث مرکز سلامت جامع بیدخت، پانسیون پزشکان متخصص و پایگاه سلامت، اورژانس جاده ای بیمرغ، عمرانی و سنو، مرکز آزمون صلاحیت بالینی گناباد طی سه سال قبل به بهره برداری رسیده و مرکز سلامت جامع ناصر خسرو این  شهرستان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: پیرو سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به این شهرستان ۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی راههای چند روستا به طول ۱۴ کیلومتر جذب شد و راههای روستایی زیرجان و کبوترکوه نیز طی دهه فجر به بهره برداری می رسند.

فرماندار گناباد اظهارداشت: از مجموع ۴۲ پروانه بهره برداری معدن با مجموع ذخیره ۳۳ میلیون تن در این شهرستان تاکنون ۳۰ معدن با اشتغال ۲۵۰ نفر فعال شده و از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۴ نقطه بالقوه معدنی کانی های غیر فلزی در این شهرستان شناسایی شده است.

وی افزود: کاهش شدید بارندگی امسال را سال سختی برای فعالان بخش کشاورزی و دامدارری گناباد رقم زد و میزان متوسط بارندگی سالانه این شهرستان از ۲۸۰ به ۷۰  میلیمتر کاهش یافت که به همین سبب در سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به گناباد ۵۰۰ تن نهاده های دامی ویژه دامهای سبک تامین و در دست توزیع است و ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن نهاده های دام سبک و سنگین و هفت هزار و ۲۰۰ تن نهاده یارانه  ای بین ۸۲ مرغداری شهرستان توزیع می شود.

وی ادامه داد: پیرو همین سفر ۸۰ میلیارد ریال به لایروبی و بهسازی قناتهای این شهرستان اختصاص یافت که در مرحله نخست ۲۰ میلیارد ریال آدن در دست توزیع است.

قربانی گفت: برای حفظ و صیانت از منابع آب ۱۴۳ طرح انتقال آب با لوله به طول ۱۳۰ کیلومتر، ۵۵۰ هکتار شبکه آبیاری کم فشار و ۳۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار طی سه سال گذشته در گناباد اجرا شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز