خبرگزاری کار ایران

در پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

72 عملیات جست وجو و نجات دریایی درگستری آبی استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۲۴۰

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعداد عملیاتهای جست وجو و نجات دریایی طی 5 ماهه نخست سال جاری 72 مورد بوده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده تعداد عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی طی 5 ماهه نخست سال جاری را 72 مورد عنوان کرد و گفت: 8 فروند شناور ناجی و 36 ایستگاه همیار ناجی با مشارکت ارگانهای دریایی فعالیت در امر جست و جو و نجات دریایی را در بزرگترین و مهم‌ترین پهنه آبی کشور برعهده دارند.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی در دو هزار و دویست کیلومتر مرز دریایی استان هرمزگان طی مدت زمان 5 ماهه سال 1400 اظهار کرد: 72 مورد عملیات جستجو و نجات دریایی طی مدت یاد شده درگستره آبی استان هرمزگان  به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت 33 مورد خدمات پزشکی با مدیریت مرکز ملی جستجو و نجات دریایی هرمزگان ارائه شده که بدلیل شرایط  متاثر از کرونا ویروس رشد 22 درصدی  را در این بخش شاهد هستیم.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دریاروی در شرایط نامساعد جوی و بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و همچنین عدم استفاده از سیستم های مخابراتی را دلیل عمده بروز حوادث دریایی بر شمرد و تاکید کرد: دریاروی در شرایط آب و هوایی نامساعد، بدلیل مواج بودن دریا، سرعت باد و کاهش دید عملیات جستجو و نجات و پایش دریایی و هوایی را دچار مشکل و در زمان هایی دشوار می کند.

به گفته مکی زاده علاوه بر 8 فروند شناور ناجی و 36 ایستگاه همیار ناجی(دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه)، ستاد بحران استانداری نیز با مشارکت ارگان‌های دریایی ندسا، نداجا، شیلات، فلات قاره و دریابانی به فراخور اعلام شرایط اضطرار و مکان بروز آن از سوی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان؛ عهده دار مسئولیت خطیر جستجو و نجات دریایی در آبهای هرمزگان هستند.

استان هرمزگان با برخورداری از 2 هزار و دویست کیلومتر نوار ساحلی و 14 جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیشترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریایی عمان را برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز