خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتظار ۱۰ بیمار پشت در آی سی یو بیمارستان های تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۳۹

معاون فرماندار تربت‌حیدریه گفت: درحال حاضر ۱۴ بیمار کرونایی در دو بیمارستان تربت حیدریه بستری هستند و ۱۰ بیمار هم درانتظار تخت برای بستری شدن در آی سی یو هستند.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه اکنون تعداد مبتلایان مثبت کرونایی بستری شده در تربت‌حیدریه ۱۸۶ نفر است، اظهارکرد: از ابتداء شیوع کرونا تا کنون تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۰بیمار با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی ونهم دی بستری شدند که از این تعداد۱۲ هزار و ۳۲۰ بیمار درمان و مرخص شدند.

وی بیان کرد: در این مدت متاسفانه ۴۷۰ نفر از شهروندان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادندودرحال حاضر ۱۰ بیمار کرونایی در صف آی سی یو هستند که ۴ بیمار دربخش آی سی یو بیمارستان رازی و ۱۰ بیمار دربخش آی سی بیمارستان نهم دی تربت حیدریه بستری هستند.

معاون فرماندار تربت‌حیدریه اظهارکرد: در پیک جدید کرونا به علت سرعت بالای ابتلا شاهد درگیری بسیاری از افراد در رده‌های سنی پایین‌تر هستیم اگر چنانچه مردم دستورهای ستاد کرونا را جدی نگیرند و همکاری نکنند باید منتظر فاجعه بدتری باشیم.

موسوی اظهار کرد: به زودی بیمارستان امام حسین(ع) افتتاح خواهد شد و برای پذیرش بیماران کرونایی آمادگی کامل دارد،ودرحال حاضر  ۷۰ تخت این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته  ،اما نباید تجهیز بودن امکانات پزشکی عاملی برای رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط مردم شود برای نجات جان بیماران کرونایی تنها باید تلاش کرد این زنجیره به زودی قطع شود.

وی گفت: تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۲۷ هزار نفر دوز اول و ۸ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرعت انتقال ویروس کرونا دلتا نسبت به نوع قبلی بسیار بالا است و همین امر سبب شده آمار مبتلایان با افزایش مواجه شود، رعایت‌ها باید چند برابر شوند تا بتوان در مقابل این ویروس ایمن سازی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز