خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل:

کمبود 70 میلیون متر‌مکعب آب در سدهای خداآفرین و ارس / مردم نگران قطعی برق در مراکز درمانی کرونا و تصفیه خانه‌ها نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۰۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در شرایط بحرانی خشکسالی و کمبود آب و برق قرار گرفته ایم اما نباید برق بیمارستان های کرونایی و تصفیه خانه های آب شرب در این شرایط قطع شود.

به گزارش ایلنا، فرزاد قلندری در جلسه بررسی بحران آب که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شمال استان در محل استانداری اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: مراکز کرونا که باید جهت انتقال اکسیژن به بیماران فعال باشند و تامین آب شرب سالم و پایدار جزو موارد استثنا هستند و باید با مدیریت صحیح قطعی برق نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تامین آب بیشتر روستاها و شهرها به صورت پمپاژ و با جریان برق انجام می شود، افزود: در دو هفته گذشته ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب در شمال استان گزارش شده که در این میان در سد خداآفرین و ارس ۷۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل کمبود آب وجود دارد لذا باید در توزیع آب مدیریت دقیق انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی با حضور نماینده فرمانداران شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندور یک جلسه  با محوریت مدیریت بحران برگزار کنند تا پیشنهادهای کارشناسی در این جلسه ارائه شود.

وی ادامه داد: در رابطه با کشت دوم و کشت پاییزه، نحوه اطلاع رسانی به کشاورزان تا پنجم شهریور تعیین تکلیف شود و تصمیم نهایی برای سازو کارهای لازم جهت باز چرخانی و تامین آب مورد نیاز با مدیریت صحیح اعمال شود.

قلندری بیان کرد: تمام دستگاه ها و فرمانداران برای حل مشکلات مطروحه پای کار باشند؛ خوشبختانه جهت آب رسانی سیار به روستاها، بخش خصوصی، سپاه و امور عشایری اقدامات اساسی انجام داده و در این رابطه آمادگی کامل دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز