خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان انجام شد؛

افتتاح دبیرستان موقوفه صارمیه بانو مجتهده امین اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۱۸۷

دبیرستان موقوفه صارمیه واحد شماره ۱۹ (بانو مجتهده امین) که از مدارس احداثی با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و موقوفه صارمیه است در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در این‌ مراسم اظهار کرد: خیران عزیز مدرسه ساز با تمام وجود در احداث بناهای ارزشمند تلاش می‌کنند تا به گمشده امروز یعنی دانایی برسیم.

وی با بیان اینکه دانایی فقط فراهم کردن گچ و تخته نیست، بلکه مهمتر از آن نگرش دانایی در ابعاد مختلف است، افزود: اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم در دنیای پرتلاطم امروز از کاروان علم دنیا عقب می افتیم که با سرعت بسیار زیاد درحال حرکت است.

رضایی گفت: خود را به روز نگه داشتن و عقب نماندن از کاروان علم جهان، از رسالت های امروز ما است.

وی با تاکید براینکه اگر بخواهیم راه توسعه را طی کنیم و در دنیا سربلند باشیم راهی جز پرداختن به آموزش و پرورش نداریم، تصریح کرد: ۹۰ درصد درآمد حاصل از موقوفات صارمیه باید صرف احداث ساختمان مدرسه در شهر اصفهان شود و ۱۰ درصد در اختیار استاندار است که حتی یک ریال آن صرف کاری به جز آموزش و پرورش نشده است.

ایوو فریسن نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران که در پیام ویدئویی خود، گفت: بسیار مفتخر هستم که امروز در این مراسم افتتاح مدرسه در خدمت شما هستم و متأسفم که به دلیل کرونا به‌صورت حضوری در این مراسم شرکت نمی‌کنم بااین‌حال برای همه شما یک رویداد موفقیت‌آمیز را آرزو می‌کنم.

وی با بیان اینکه باعث افتخار من است که این پنجمین مدرسه‌ای است که از سال ۲۰۱۲ با همکاری اداره‌کل امور اتباع و سازمان نوسازی مدارس در استان اصفهان بنا کرده‌ایم، افزود: در آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد کمیساریا در ایران ما از دولت ایران وزارت آموزش‌وپرورش و دیگر شرکایی قدردانی می‌کنیم که اطمینان حاصل می‌کنند با وجود همه موانعی که از آن‌ها به‌خوبی آگاه هستیم تحصیل برای تمامی کودکان در دسترس باشد.

این دبیرستان در زمینی به مساحت ۲۱۷۰ متر مربع، با زیربنای آموزشی ۱۳۱۷ متر مربع، متراژ محوطه سازی ۱۳۳۲، متراژ دیوارکشی ۱۳۳ متر و سازه اسکلت بتنی احداث شده است و شامل ۱۲ باب کلاس درس، ۷ اتاق اداری و معلم، سالن چندمنظوره، آزمایشگاه و کتابخانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز