خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۹۷۰

آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان در محل اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید بهشتی برگزار گردید.

روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است و به همین اعتبار می توان گفت: هر روز، روز معلم و هر لحظه زمان رونمایی از فضیلت و ارزشهای معلمی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان، در این آیین ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج همیشه فارس، اظهار داشت: این روز مصادف با بیرون راندن پرتقالی‌ها از تنگه هرمز و برقراری و امتداد صلابت ایران است.

وی افزود: این منطقه علاوه بر دارا بودن ژئوپلتیک حیاتی، یکی از شریان‎‌های اصلی عبور انرژی جهان و مورد توجه ویژه قدرت های استکباری بوده و نماد وحدت، همبستگی و صلح و دوستی ایران اسلامی است.

زرگرپوردر ادامه یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر و روز گرامیداشت زحمتکشانی که چرخ‌های صنعت کشور را با کمال صبوری به حرکت در می آورند را نیز گرامی داشت.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند: «نقش معلم در جامعه نقش انبیاست و انبیا هم معلم بشر هستند، تمام ملت باید معلم باشند، فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرداش متعلم»، دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم و روز استاد را به همه معلمان تبریک و تهنیت گفت.

استاندار اصفهان اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه می فرمایند: «هنگامی که روز قیامت شود، خداوند همه انسانها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شود و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان می سنجند، ارزش مرکب آنها بر خون شهید فزونی خواهد داشت.»

وی شهید رجایی را معلم عشق دانست و افزود: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار، بزرگداشت کسانی است که در راه تعلیم و تربیت قدشان خمیده و روز یاد کردن از گمنامان نام آشناست، آنانکه دفتر های خاطراتشان از عطر یادشان آکنده است.

زرگرپور بیان نمود: به عنوان استاندار یک استان بزرگ و پهناور که مردمی خلاق، مبتکر و تلاشگر دارد، این روز را به همه معلمان، فرهیختگان و دانشمندان بزرگوار تبریک عرض می نمایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند جوانانی خلاق، مبتکر، پرسشگر وخواهان علم و البته متخلص به اخلاق اسلامی تحویل جامعه دهد، نتیجه تلاشها و زحمات ماندگار حدود یک میلیون معلم است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز برخلاف گذشته عوامل دیگری به غیر از محیط خانواده و مدرسه بر تعلیم و تربیت نسل آینده تأثیر گذار است، خاطر نشان کرد: گاهی این عوامل تأثیر بیشتری داشته و به جامعیت نقش معلم لطمه وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان نیازمند تکریم و احترام است، یادآور شد: باید تکریم و احترام معلم در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، هماهنگونه که ما در گذشته احترام به این انسان های ارزشمند را به عنوان یک ارزش تلقی می کردیم.

رسول زرگرپور: رفع مشکلات معیشتی معلمان، کاهش دغدغه های ذهنی آنان و ارتقاء جایگاه معلم را در تحقق خواسته‌های ما از معلم که همانا پرورش جوانانی پرنشاط، پرانرژی، خلاق، مبتکر و آینده ساز است، بسیار مؤثر دانست.

وی عنوان کرد: برای بزرگداشت روز معلم برگزاری نکوداشت و اهدای هدیه لازم است ولی کافی نیست و باید مسائل و الزامات حضور معلم در جامعه و چگونگی ایفای نقش او را مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم.

استاندار اصفهان در پایان از تلاش ها و زحمات معلمان که جبهه های نور و دانش و تربیت را اداره می نمایند قدردانی و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز