خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد:

بستری 685 بیمار کرونایی در سمنان/ وضعیت استان نگران کننده است/ مدیران خاطی مواخذه می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۹۰۰

استاندار سمنان گفت: دستگاه های متولی امر در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در استان باید به صورت جدی پای کار بوده و براساس پروتکل های ابلاغی نسبت به اعمال محدودیت ها اقدام کنند، کوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و مدیر خاطی مواخذه خواهد شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا آشناگر بیان کرد: در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و تمامی محدودیت هایی که برای رنگ بندی ها بر اساس پروتکل ها در نظر گرفته شده لازم الاجراست و باید با جدیت اعمال شود.

وی گفت: گروه های نظارتی با اولویت واحد های صنفی و واحد های بزرگ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.

آشناگر با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان بستری کرونا در کل استان بالغ بر ۶۸۵ نفر است تصریح کرد: استان سمنان، استانی است که حرکت رو به تصاعد تعداد بیماران کرونایی در آن نسبت به سایر استان ها کمتر است، اما در مجموع وضعیت نگران کننده ای داریم.

استاندار سمنان ادامه داد: طبق گزارش ها استان سمنان‌ جز ۴ استان کشور است که روند ابتلا و افزایش بیماری در آن به صورت سینوسی در حال حرکت بوده و با فراز و فرودهایی همراه است.

وی افزود: در حال حاضر دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دارند.

استاندار سمنان اظهار کرد: روند و میزان واکسیناسیون گروه های هدف مختلف در استان به نسبت ‌میزان واکسن هایی که در اختیار استان قرار گرفته،‌ بسیار خوب است که‌امیدواریم‌ دریافت و تخصیص واکسن‌ها افزایش یابد.

وی گفت: با وجود تعداد رو به رشد مبتلایان، میزان فوتی ها به نسبت سرایت بیماری و بستری در استان کم بوده و میزان ترخیص و بهبودی بیماران  بالاست که‌ این مهم نشان از خدمات دهی خوب در مراکز درمانی استان دارد.

آشناگر اضافه کرد: فرمانداران با رویکرد توجه به اقدامات انگیزشی، گسترش واحد های بهداشتی و درمانی، برگزاری جلسات، ایجاد محدودیت ها، واکسیناسیون و سایر موارد، دیدگاه های خود را برای جمع بندی و ارسال به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز