خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان:

45 درصد فرونشست استان در دشت قزوین رخ داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۳۹

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان قزوین با فرونشست زمین درگیر هستند و 45 درصد از فرونشست‌های مجموع استان نیز در دشت قزوین رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی درباره وضعیت فرونشست زمین در استان گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان قزوین با فرونشست زمین درگیر هستند و 45 درصد از فرونشست‌های مجموع استان نیز در دشت قزوین رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: طبق آخرین مطالعات زمین شناسی میزان فرونشست در دشت قزوین سه تا 17 سانتی متر محاسبه شده که باتوجه به عواقب جبران ناپذیر در زمینه‌های مختلف بعنوان پدیده خاموش باید جدی گرفته شود.

وی ابراز کرد: فرونشست طولی در برخی مناطق استان  از جمله فتح آباد حتی تا سه کیلومتر نیز پیش رفته و برای جلوگیری از آن باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول عنوان کرد: خشکسالی و افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی نیز نشست لایه‌های خاک را به دنبال داشته است و اگر این روند ادامه پیدا کند حتی بارش‌های متناوب در آینده نیز خسارات وارده را جبران نمی‌کند؛ از این رو باید کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی را بعنوان تنها راه اساسی در دستور کار قرار داد.

مهدیخانی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته برای مقابله با فروشست زمین در استان اقدامات خوبی صورت گرفته و دستگاه قضا نیز همراهی کرده؛ اما لازم است جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته و ضمن نظارت‌های دائمی کاشت ارقام کم آب بر را به کشاورزان آموزش دهند.    

وی گفت: شرایط کنونی مدیریت مصرف اب در استان را به امرزی ضروری تبدیل کرده و باید تمام افراد به آن به طور جدی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز