خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد؛

ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۱۰۹

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در سطح کشور کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی می‌توانند از تسهیلات و بخشودگی سودهای بانکی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی گفت: کشاورزان استان و سراسر کشور به دلیل کاهش بارندگی و بروز خشکسالی خساراتی را متحمل شدند در راستای جبران خسارات هیئت وزیران اعتباری را برای تسهیلات و امهال برای کشاورزان در نظر گرقته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: برای جبران خسارات کشاورزان و انجام اقدامات مختلف در این راستا 15 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که 10 هزار میلیارد آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و 5 هزار میلیارد نیز در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: کارگروه مربوط به بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه موظف است در شهرستان‌هایی که در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته و توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری‌ها اعلام شده اند، مشمولین واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات موضوع این تصویب نامه را به بانک‌های عامل معرفی کند.

این مقام مسئول افزود: بانک‌های عامل موظفند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خشکسالی شده‌اند و سررسید بدهی آن‌ها درسال ۱۴۰۰ است، اصل تسهیلات دریافتی را به مدت سه سال امهال کنند.

مهدیخانی گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی 4 درصد نیز به آسیب دیدگان بخش کشاورزی درنظر گرفته شده است و کشاورزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز