خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز:

ایجاد شرایط خوداشتغالی ۲۱۲۵ نفر از مددجویان با ارائه تسهیلات بانکی/طی ۳ ماه نخست سال بیش از ۹هزار نفر خدمات ترک اعتیاد دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۱۸

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه امسال بهزیستی استان رشد ۴۰ درصدی درحوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف داشته است، گفت: درحال حاضر شرایط خوداشتغالی ۲۱۲۵ نفر از مددجویان با ارائه تسهیلات فراهم شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، اسدالله حیدری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی، برگزار شد با اشاره به شعار سازمان بهزیستی در گام دوم از شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده نام برد و اظهار داشت: رویکرد سازمان بهزیستی در چهلمین سالگرد تأسیس، مبتنی بر شفافیت و خدمت به جامعه است که با تلاش مضاعف و با رعایت اصل کرامت و منزلت اجتماعی برای گروه‌های هدف ارائه شود.

حیدری در ارتباط با برنامه های هفته بهزیستی از چندین افتتاحیه اعم از دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی، خانه کوچک توانبخشی دختران و پسران بالای ۱۴ سال، مرکز خدمات جامع مشاوره و روانشناسی، کلینیک مددکاری اجتماعی و همچنین واگذاری ۲۴ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط یاد کرد.

وی به فعالیت در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه تامین کار و اشتغال است و این نیاز برای مددجویان بهزیستی که اکثرا شرایط ویژه‌ای دارند بیشتر احساس می‌شود.

این مدیر استانی با اشاره به اینکه امسال بهزیستی استان رشد ۴۰ درصدی درحوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف داشته است، گفت: درحال حاضر شرایط خوداشتغالی ۲۱۲۵ نفر از مددجویان با ارائه تسهیلات فراهم شده است.

حیدری در ادامه گفت: سازمان بهزیستی خدمات خود را در سه راهبرد اساسی تجمیع کرده که اولین راهبرد مسئله پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و دومین آن توانمندی و بازتوانی جامعه هدف و سومین راهبرد سازمان بهزیستی در ارائه خدمات است.

این مدیر البرزی با بیان اینکه بهزیستی، سازمانی تخصصی و دانش‌محور است که خدمات عام و خاص به جامعه هدف ارائه می‌کند، افزود: برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف در حال حاضر ۴۳ مرکز مثبت زندگی در این استان فعال است که از این تعداد ۲۵ مرکز در کرج به متقاضیان ارائه خدمت می‌کنند تا نیاز نباشد مددجویان برای دریافت کوچکترین خدمات به بهزیستی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه از اجرای طرح بهبود و مراقبت از خانواده در این استان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح که به صورت پایلوت در اشتهارد در حال اجرا است زوج‌های جوان در پنج سال اول زندگی تحت آموزش قرار می‌گیرند و رصد می‌شوند تا مشکلاتشان کاهش پیدا کند و از میزان طلاق در جامعه جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به کمک موثر خیرین اشاره کرد و افزود: خیرین البرزی در این حوزه بسیار فعال هستند به عنوان مثال در طرح پازل همدلی، البرز رتبه دوم کشوری را کسب کرد و از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۳ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی البرز در مورد اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی در استان توضیح داد: در این طرح ۶۳ هزار کودک سه تا پنج ساله غربالگری شدند و کودکانی که نیاز به درمان داشتند با هزینه بهزیستی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

حیدری با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی، گفت: این سامانه در همه شهرستان‌های بالای ۱۵۰ هزار نفر فعال است و از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۷۴۷ تماس در این سامانه ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اردوگاه معتادان متجاهر گفت: یکی از مشکلات البرز نداشتن اردوگاه برای ساماندهی معتادان متجاهر بود که این اردوگاه با همکاری سپاه البرز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

حیدری تصریح کرد: درحال حاضر دو مرکز جامع ترک اعتیاد در این استان فعال است و در سه ماهه اول سال به۹۱۸۸ نفر خدمات ارائه داده است.

انتهای پیام/
سیدعلی اولیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز