خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز:

بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۶۳

مدیرکل بهزیستی البرز اظهار داشت: طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در ۵ سال اول زندگی با محوریت و تسهیلگری مراکز مثبت زندگی و در راستای تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق، اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، اسدالله حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش‌های پیشگیرانه پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده با هدف شناخت صحیح از یکدیگر در آغاز زندگی مشترک و کسب مهارت‌های ارتباطی لازم برای زندگی مشترک و تشویق زوجین برای دریافت این آموزش ها و خدمات  در استان البرز در حوزه  مشاوره و خانواده به دقت و با حساسیت در حال اجراست.

وی گفت: به منظور تحکیم و تعالی جایگاه خانواده و پیشگیری از تعارضات و آسیب‌های ناشی از طرح آزمایشی "مراقبت و بهبود خانواده در ۵ سال اول ازدواج " فاز اول سال اول زندگی مشترک در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز و شهرستان اسلامشهر استان تهران  در سال ۱۴۰۰ اجرا می شود.

حیدری ادامه داد: رویکرد اساسی این برنامه ازدواج آگاهانه زندگی مشترک با کمترین تعارض، افزایش رضایتمندی زناشویی و پایداری زندگی مشترک است.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: در این طرح تمام زوجین که درسال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در شهرستان ساوجبلاغ ازدواج کرده اند با مشارکت ارگان ها ذی ربط همچون اداره ثبت اسناد و املاک، دفاتر ثبت ازدواج، دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت، انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به راهبردهای پنجگانه همچون تربیت مربیان خانواده، روانشناسان، تسهیلگران، مددکاران، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح کمک به ازدواج آگاهانه، حفظ و ارتقاء کیفیت زندگی مشترک و کاهش تعارضات شدید خانوادگی برای افراد به خصوص برای زوجین با ریسک بالا و درگیر با مشکلاتی از قبیل اعتیاد, دارای انواع اختلالات روانی یا جسمی مزمن, دارای سابقه خودکشی, چند همسری و دیگر موارد مشابه است. 

حیدری با عنوان اینکه در حال حاضر در حال آماده سازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیروهای مجری طرح هستیم، گفت: این طرح پس برگزاری ۴ کارگاه آماده سازی با موضوعات تربت مدرس، تسهیل‌گری، مددکاری و تربیت مشاور نیروهای مراکز مثبت زندگی و مراکز مرتبط وهماهنگی های لازم با ارگان های همکار، اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز