خبرگزاری کار ایران

معدوم‌سازی ١٩ لاشه گوسفندی و گاوی در کشتارگاه صنعتی نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۰۷

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: ١٩ لاشه گوسفندی و گاوی در کشتارگاه صنعتی مهام پروتئین نیشابور ضبط و معدوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلیمانی در تشریح این خبر افزود: رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: طی هفته گذشته ۱۷ لاشه گوسفند به وزن ۲۰۰ کیلوگرم به علت کاشکسی و ۲ لاشه گاو به وزن ۳۰۰ کیلوگرم به علت ابتلا به بیماری زردی طی بررسی بهداشتی کشتارگاه غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده شد و ضبط و معدوم شد. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۳ لاشه گاوی به وزن ۴ هزار و ۶١۵ کیلوگرم، تعداد ۴۰ لاشه گوسفندی به وزن یک هزار کیلوگرم و تعداد یک هزار و ۵١٠ دست جگر به وزن ٢ هزار و ١٧٨ کیلوگرم غیر قابل مصرف تشخیص داده و ضبط و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور به شهروندان توصیه کرد تا در هنگام خرید گوشت قرمز حتما  به لیبل و مهر دامپزشکی توجه کنند همچنین برای حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز خودداری کنند زیرا این گوشت‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کنگو، بروسلوز، سیاه زخم، کیست هیداتید را به دنبال دارد. 

سلیمانی از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مربوط به مواد پروتئینی با شماره تلفن ۴۳۳۳۰۰۴۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز