خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۲ نفر در پی استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در مراغه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۴۳

فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری ۲ نفر در پی استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال با برق سرقتی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مراغه، سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مزرعه ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ۲ نقطه مختلف شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران آگاهی به اتفاق کارکنان اداره برق پس از هماهنگی‌های لازم قضایی در یک عملیات ویژه از این محل‌ها بازرسی و در مجموع تعداد ۳۵ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

فارسی با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های ماینر به مصرف برق زیادی نیاز دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر ضررهای اقتصادی باعث اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود.

وی همچنین از مردم مراغه خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برق‌رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مقابله با استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که برخی از آنها با سرقت برق نیز همراه می‌شود، مدتهاست که در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز