خبرگزاری کار ایران

شرکت آب منطقه‌ای قزوین نسبت به شنا در کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۷۷۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: شنا کردن در کانال‌های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سدهای زیاران و نهب ممنوع است و درصورت استفاده از این اماکن جهت شنا و تفریح احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار حتمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، یدالله ملکی با اشاره به شروع فصل گرما گفت: بسته بودن استخرها و مکان‌های تفریحی در سال جاری به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار افزایش دما و شروع زود هنگام فصل گرما سبب شده تا استفاده از کانال‌های آبیاری به‌ عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک بوده و حوادث جانی را به دنبال داشته باشد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات کانال‌های آبیاری دشت قزوین بیان کرد: این تاسیسات به دلیل دارا بودن شیب ذوزنقه‌ای نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند؛ بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آن‌ها، بسیار خطرناک بوده و علی‌رغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن سازی کانال‌های آبیاری عنوان کرد: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان‌های حادثه خیز، برقراری گروه‌های گشت، صدور هشدار در رسانه‌های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال‌های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال‌ها و کاهش حوادث است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: از تمامی مسافرین و هم استانی‌های محترم تقاضا داریم به اطلاعیه‌ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین مبنی بر عدم شنا در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چرا که نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند سبب وقوع حوادث تلخ و ناگوار شود.

استان قزوین دارای ۲ سد در حال بهره‌برداری و ۱۲۰۰ کیلومتر کانال آبیاری است که همه ساله به دلیل بی توجهی و نادیده گرفتن اقدامات هشدار دهنده، عده‌ای از افراد جان خود را در آن از دست می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز