خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

افزایش 34 درصدی مصرف برق در همدان / 6مگاوات ساعت برق برای رمزارزها مصرف می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۴۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال افزایش ۳۴ درصدی مصرف برق در استان همدان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا از همدان، شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه با توجه به افزایش دمای زودرس و کاهش شدید بارندگی که موجب کاهش ۵۰ درصدی آب ورودی به سدها شده است، کشور دچار عدم تعادل بین تولید و مصرف شده است؛ افزود:  با کمبود بارش‌ها حدود سه هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق را از این طریق از دست دادیم ضمن اینکه تعدادی از نیروگاه‌ها در دست تعمیر بود که با توجه به گرمای زودرس هنوز وارد مدار نشده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه دو هزار مگاوات مصرف برای ماینرها در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: برای استان همدان نیز مصرف ماینرهای غیرمجاز ۶ مگاوات پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان همدان بارندگی‌های نسبت به بلندمدت ۳۰ درصد کاهش داشته و از ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۴ درصد کاهش داشته است، گفت: دمای هوای استان همدان نسبت به بلند مدت سه درجه افزایش داشته است.

جمشیدی عنوان کرد: با توجه به این امر مصرف برق استان همدان طی دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش دارد.

جمشیدی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در تعرفه‌های مختلف عنوان کرد: از جمله این طرح‌ها انعقاد قرارداد با مشترکین صنعتی و کشاورزی است که سهمیه اعلامی استان همدان در این زمینه عقد قرارداد بیش از ۱۰۰ مگاوات با مشترکین است.

وی یادآور شد: بر اساس برآورد شرکت توانیر حدود ۶ مگاوات ساعت در همدان تولید رمز ارز وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۸۱۸ رمز ارزغیرمجاز که معادل ۳.۳ مگاوات برق مصرف می‌کردند، در استان همدان کشف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز