خبرگزاری کار ایران

یک تُن مواد غذایی فاسد در قشم معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۲۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از کشف و معدوم بیش از یک تُن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمیدرضا بهزادی با اشاره به دو‌ هزار و ۳۴۱ بازدید توسط کارشناسان سلامت محیط و کار از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اجرای طرح تشدید نوروزی، گفت: طرح تشدید نوروزی از ۲۵ اسفند سال‌جاری همزمان با سراسر استان و کشور در شهرستان قشم آغاز شد.

وی بیان کرد: یک تن و دویست کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، مواد غذایی دارای رنگ غیر مجاز و مواد غذایی نگهداری شده در شرایط نامطلوب جمع آوری و معدوم شد.

بهزادی ضمن اشاره به ۹۶۲ بازدید مشترک با سایر ارگانها اظهار کرد: در طرح تشدید نوروزی بازرسان اداره اماکن، جمعیت هلال احمر، شهرداری، بسیج، دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، اداره کار واصناف منطقه آزاد قشم مشارکت دارند و ۹۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطاریه بحرانی و ۱۰۷ واحد صنفی اخطاریه غیر بحرانی دریافت کرده اند.

وی با تاکید به اینکه هیچ گونه بی توجهی و عادی انگاری به پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا قابل بخشش نیست، عنوان کرد: در بازدیدهای انجام شده، ۶۵ واحد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۸ واحد از اماکن عمومی به دلیل عدم توجه به ایمنی و نواقص بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

 بهزادی بیان کرد: یکهزار و ۳۷۹ باب از اماکن عمومی زیر ذره بین کارشناسان سلامت محیط و کار قرار گرفته اند که در این بین  ۸ واحد به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شده اند.

وی تصریح کرد: بیست و چهار واحد مرکز تهیه و‌ توزیع مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی بحرانی پلمپ شده است و  ۱۸۴ مورد شکایات مردمی نیز مورد بررسی و  رسیدگی قرار گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت به دیگر  اقدامات کارشناسان سلامت محیط و کار از جمله ۹۰۹ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، ۲۶ نمونه برداری آب آشامیدنی و ۵۳۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز