خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز:

فقط ۴۳ درصد از معتادان و کارتن خواب های سطح شهر بومی شیراز هستند/اختصاص ۱۱ میلیارد اعتبار به ۴۴ کمپ خصوصی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۴۵

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه طبق آمارها بیش از ۴۰ درصد از معتادان و کارتن خواب های سطح شهر شیراز بومی این کلانشهر هستند گفت: این در حالی است که مابقی کارتن خواب متعلق به دیگر شهرهای استان یا استان های دیگر و بعضاً اتباع خارجی هستند.

به گزارش ایلنا محمدرضا محمد حسن پور افزود:  بیش از ۹۰ درصد کودکان کار و متکدیان جمع آوری شده توسط معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز نیز اتباع بیگانه هستند.

وی با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز بخشی از مرکز سلامی شیراز را جهت ترک اعتیاد بانوان آماده سازی کرد ادامه داد: شیوع کرونا باعث شد تا سازمان بهزیستی مکانی دیگر را برای بانوان آماده کند و بانوان معتاد را به این مکان انتقال دهیم.

حسن پور با اشاره به اینکه اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با همکاری سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط پس از جمع آوری معتادان از سطح شهر، اطلاعات آنها در سامانه ی سادا ثبت و گزارش آن به سازمان های مربوطه ارسال می شود، ادامه داد: پس از انجام تست کرونا، غربالگری افراد انجام می شود و در ادامه معتادان متجاهر به کمپ سلامی و سایر معتادان به 44 کمپ خصوصی در سطح شهر شیراز انتقال می یابند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه افزود: بر اساس ردیف بودجه مصوب در شورای اسلامی شهر مبلغی نزدیک به 11 میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز به 44 کمپ خصوصی در سطح شهر اختصاص یافت.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: مجموعه شهرداری شیراز بر اساس وظیفه اخلاقی که دارد و به دور از هر گونه قانون، صفر تا صد جمع آوری و نگهداری از معتادان و کارتن خواب ها را انجام خواهد داد.

محمدحسن پور با اشاره به اینکه جهت کنترل معتادان نیاز است تا اقدامات مناسبی را برای روزهای بعد از ترک آن ها بیندیشیم ادامه داد: در این راستا نیاز است تا با همکاری دستگاه های مربوطه بسته ای را تعریف کنیم تا به تبع آن افراد بهبود یافته بتوانند زندگی طبیعی خود را در اجتماع آغاز کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز