خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خواستار شد؛

ضرورت ساخت گرمخانه زنان بی‌پناه در تبریز

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۲۲

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال گذشته به دنبال ایجاد گرمخانه‌ای برای بانوان در تبریز هستیم و با توجه به نزدیکی فصل سرما ضروری است این مرکز هر چه سریع‌تر با همکاری شهرداری ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، محسن ارشد‌زاده در جلسه شواری هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان با اعلام اینکه در ۵ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۷۳۲ نفر از ۷۴ مرکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب استان خدمات دریافت کردند، عنوان داشت: در این مدت ۷ هزار و ۷۷۹ نفر از ۳۴ مرکز سرپایی خدمات دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۲۶۱ نفر از خدمات ۲۵ مرکز اقامتی و یک هزار و ۶۴۸ از ۱۴ مرکز کاهش آسیب در استان بهره مند شدند.

ارشد زاده با اشاره به وجود تنها یک مرکز اجتماع مدار (TC) در شهرستان شبستر گفت: در این مدت ۴۴نفر نیز به این مرکز مراجعه و خدمات دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه مواد مخدر پیشگرانه و اجتماع محور است، ادامه داد: در ۵ ماهه امسال ۲۶۹ محله شهری و روستایی و محیط های آموزشی و کار تحت پوشش قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: این اقدامات توسط ۱۵۵ تیم محلی انجام و ۶۶۶۷ هزار و ۹۴۵ نفر تحت پوشش قرارگرفتند.

وی درباره راه‌اندازی مرکز اجباری ترک اعتیاد (ماده ۱۶) بانوان در استان اظهار داشت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این مرکز نیاز است که ۲۵۰ میلون تومان آن از محل اعتبارات سال گذشته به صورت اوراق خزانه تخصیص یافت و اگر مابقی تخصیص یابد تا پایان سال می‌توان این مرکز را افتتاح کرد.

ارشدزاده مساعدت درخصوص هزینه‌های انرژی در مراکز ترک اعتیاد را خواستار شد و گفت: هزینه‌های این مراکز بسیار بالاست و خانواده ها توان پرداخت هزینه های نگهداری این مراکز را ندارند و مدیران کمپ ها تحت فشار هستند.

در گرمخانه به افراد بی‌خانمان،  کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماع، پناهگاه و غذا داده شده و هزینه‌های آن از راه دولتی یا خدمات گروه‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز