خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب نیروی‌های جوان است/ چالش‌های کشور باید با شیوه خلاقانه موجود در ذهن جوانان حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۶۶۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب افرادجوان برای تصدی مسئولیت است نه اینکه مدیریت اجرایی کشور را به دست افراد مسن داده سپس به آنها درخواست و خواهش کنید تا به جوانان میدان بدهند.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد جواد آذری جهرمی روز یکشنبه در همایش اندیشه ورزان جوان استان همدان اظهار داشت: با وجود اینکه هرم جمعیتی کشور را جوانان تشکیل می‌دهند اما طیف مدیریت اجرایی کشور را به دست پیرمردها می دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برخی معتقدند که عده‌ای به صندلی‌ها چسبیده و جابجا نمی‌شوند همچنین اجازه نمی دهند جوانان وارد میدان شوند. این چه کاری است که ما اختیار خود را به دست این افراد بدهیم سپس از آنها درخواست و التماس کنیم به ما مسئولیت بدهد.

جهرمی ادامه داد: به طور حتم نباید پیشینیان و کسانی که دارای تجربه و سابقه هستند را زیر سئوال برد چرا که آنها دارای تخصص فراوان و تجربیات ارزنده بوده و خدمات زیادی به این کشور کردند.

وی بیان کرد: عده ای برای حل مسائل و چالش های موجود راه حل هایی دارند و در اجرای این راه حل ها نیز بسیار توانمند و باتجربه هستند اما در عصر فناوری اطلاعات و زمانی که بزرگترین ظرفیت کشورمان جوانان هستند و رهبری انقلاب اسلامی نیز بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید دارند، باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رهبری انقلاب در سخنرانی های مختلف فرمودند «دولت جوان حزب الهی سر کار بیاورید»، «جوان ها هر جا رفتند گره گشا بودند به آنها تکیه کنید» همچنین معظم له در این زمینه پیشگام بودند تا جایی که برای تصدی مسئولیت ائمه جمعه و سازمان های مرتبط به ایشان از نیروهای جوان انتخاب کردند.

جهرمی با بیان اینکه چالش های کشور باید با شیوه خلاقانه موجود در ذهن جوانان حل شود گفت: برای حل چالش ها راهکار اساسی وجود دارد اما باید ترس و شیوه های تکراری را کنار گذاشت و ضمن اعتماد به جوانان ریسک پذیر و شجاع باشیم.

وی بیان کرد: عده ای برای پیشبرد کارها عادت دارند از زور استفاده کنند و به طور حتم با زور کار خود را پیش می برند و این افراد نیازی به فکر کردن ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، گفت: کاندیدایی که چهره زیبا و جوانی دارد تنها به علت داشتن این ویژگی آیا می تواند مشکلات موجود را حل کند؟ باید به سابقه عملکردی افراد توجه داشت و اینکه چالش کشور به شیوه مدیریت این فرد یا افراد قابل حل است.

جهرمی تاکید کرد: برخی پیوسته می گویند کشور را فساد گرفته و بی اعتمادی وجود دارد، تا کی می‌توان همه سرمایه های کشور را در معرض فساد قرار داد سپس آنها را نابود و زندانی کرده و بی اعتمادی به وجود آورد؟

وی ادامه داد: بروز تخلف از سوی فرد ظاهر صلاح، مقید به اصول دینی که پس از طی فرایند پیچیده گزینش و بررسی صلاحیت او از سوی دستگاه های امنیتی و نظارتی مسئولیت برعهده گرفته و با اتمام مدیریت راهی زندان شده در همه دولت ها رخ داده است که نشان دهنده این است که فرآیند کنونی فساد انگیز است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بی عدالتی و طیف سالاری نیز گفت: شماری از افراد پس از تصدی مسئولیت همه نوچه های خود را در راس مسئولیت ها قرار داده و با هیچ نخبه ای ارتباطی ندارند و تنها شعار توجه به رای و نظر نخبگان را می دهند . همچنین تنها کسانی را که از او تعریف می کنند در تیم خود راه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز