خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال یکهزار و ۳۰۰ نفر در همدان با سرمایه گذاری خارجی/ رتبه چهارم اقتصاد و دارایی استان در شناسایی موانع کسب‌ وکار

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۵۵

در سال‌های گذشته و امسال ۹ طرح با بیش از هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی با ۷۵ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه استان همدان جزو استان‌های پیشرو در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی است، ادامه داد: امسال بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه ساخت شهرک مسکونی در همدان مصوب شد، به‌طوری‌که این شرکت ترکیه‌ای ۷۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان خواهد داشت اما فکر می‌کنم به صد میلیون دلار هم برسد.

سید ناصرمحمودی اظهار کرد: در سال‌های گذشته و امسال ۹ طرح با بیش از هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی با ۷۵ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 3 طرح با بیش از ۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب در استان درحال پیگیری است و تاکنون 4 میلیون دلار جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام گرفته است، بیان کرد: طلسم سرمایه‌گذاری در استان شکسته شده و امیدواریم با از بین رفتن تحریم‌ها اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

محمودی با اشاره به تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران، خاطرنشان کرد: ۹۲ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده و ۸۴ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های دولتی در دست اقدام است.

وی گفت: معاونت اقتصادی این اداره کل براساس ارزیابی وزارتخانه متبوع در مجموع شاخص‌ها با ۲۰ پله صعود از رتبه ۲۸ به رتبه هشتم رسید و در حوزه کسب‌وکار نیز همدان رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

محمودی افزود: در استان همدان ۶۶ درصد از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، کد سجام دریافت کردند.

محمودی ، یادآور شد: در استان همدان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سهامداران استان معادل ۳۶ درصد روش مستقیم و ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

محمودی درباره فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی نیز گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در راستای مولد سازی دارایی های دولت دنبال شناسایی اموال مازاد و اموال منقول و غیر منقول دستگاه ها  است که تاکنون ۹۹ فقره اموال مازاد استان در سامانه مربوطه ثبت شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز