خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارس:

مخابرات در آستانه زیان دهی است/ ضرورت برقراری عدالت در تعرفه‌های مخابراتی/دکل‌های مخابراتی هیچ‌گونه آسیبی برای سلامت شهروندان ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۱۷۳

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارس از افزایش ۱۰ برابری خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز شرکت مخابرات خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهندس فرشید ایزدی امروز ۱۸ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت:تعرفه مخابرات ۱۷ سال است که هیچ‌گونه افزایشی نداشته و این در حالی است که هزینه ها به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است.

​ایزدی با بیان اینکه مخابرات در آستانه زیان دهی قرار گرفته ، تصریح کرد: در حالی ماهیانه  ۱۵۵ هزار ریال برای نگهداری خط تلفن ثابت مشتریان هزینه می شود که میانگین درامد ماهیانه از این خط تنها ۵۸ هزار ریال است.

 وی هزینه ایجاد خط تلفن ثابت را ۱.۵ تا ۳میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هزینه اشتراک دریافتی از مشترکان تنها دویست هزار تومان است.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارس با اشاره به ضرورت برقراری عدالت در تعرفه‌های مخابراتی تصریح کرد: با این شرایط ادامه ارائه خدمات امکان پذیر نیست به ویژه آنکه با ضررده شدن شرکت مخابرات بسیاری از صنایع وابسته از جمله صنایع آی تی و... در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند.

ارتقای رتبه سالانه مخابرات فارس از ۲۸ به ۵ 

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارساز ارتقای رتبه این شرکت براساس ارزیابی های سالانه از ۲۸ کشوری به ۵ کشوری خبرداد.

ایزدی با اشاره به اینکه در بستر تلفن ثابت ۱۰۷ هزار تلفن دایر شده است،گفت: ۳۴ هزار مورد تلفن ثابت مربوط به ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

او با اشاره به اجرای هزار و۳۵۸کیلومتر فیبر نوری شامل خطوط اصلی، فرعی، روستایی و شهری از سال ۹۷ در استان گفت: در حال حاضر ۱۱۳ شهر استان تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارد .

ایزدی همچنین از ورود سرویس جدیدFTTH (شبکه فیبرنوری خانگی) به استان خبر داد و تصریح کرد: این تکنولوژی به روز ترین تکنولوژی در دنیا است که تاکنون برای 6 هزار و ۳۹۸ مشترک دایر شده است که یکهزار و ۹۰۰ مشترک آن مربوط به سال جاری است.

وی ادامه داد: با اجرای شبکه فیبر نوری خانگی شاهد حذف کابل مسی در طول مسیر خواهیم بود که این امر منجر به افزایش سرعت، کیفیت و بهبود خدمات خواهد شد و در حال حاضر چند شهرستان استان از این شبکه بهره‌مند شده‌اند که ۴۵۰۰ مورد آن در شهر شیراز و صدرا است.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه متقاضیان این شبکه خانگی می بایست برای دریافت این نوع پوشش به مخابرات مراجعه کنند؛گفت:درصورت وجود امکانات زیر ساختی در منطقه درخواستی ارائه این سرویس هیچ محدودیتی ندارد.

ایزدی یادآور شد: در صورت خرید بسته های شبکه فیبر نوری خانگی مودم دریافتی رایگان خواهد بود اما قابلیت نقل و انتقال آن فقط در صورت وجود امکانات زیر ساختی امکان‌پذیر است.

ممانعت از نصب دکل های مخابراتی در مناطقی از شهر

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۱۲۶ هزار مشترک ADSL در استان گفت: در مجموع برای هزارو ۱۰۳ روستا ارتباط اینترنتی از طریق مخابرات فراهم شده است که ۱۴۲ روستا مربوط به سال ۹۷ تاکنون بوده است

ایزادی با بیان اینکه طی دو سال گذشته پهنای باند استان بیش از ۲ برابر شده است؛ عنوان کرد: همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه توسعه ای به غیر از هزینه های نگهداری و پروژه های کوچک در استان هزینه شده است.

وی همچنین در خصوص دکل های مخابراتی و نیاز به افزایش آن گفت: در حوزه مخابراتی تکنولوژی ها روز به روز در حال تغییر است و نیاز به نوسازی دارد که همین راستا و به منظور پوشش بیشتر تلفن همراه نیازمند افزایش دکل های مخابراتی هستیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارس خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش دکل ها دچار یک دوگانگی هستیم که از یک طرف متقاضیان افزایش پوشش مخابراتی و از سوی دیگر افرادی که مخالفت جدی با افزایش تعداد دکل‌ها دارند؛ مانع از ایجاد نصب دکل می شوند.

دکل ها هیچ گونه آسیبی برای سلامتی شهروندان ندارند

ایزدی با تاکید براینکه برابر با آخرین مطالعات علمی دکل ها هیچ گونه آسیبی برای سلامتی انسان ها نداشته و به هیچ عنوان سرطان زا نیست؛ بیان کرد: در حال حاضر در شهر شیراز نیاز به افزایش ۵۰ دکل مخابراتی داریم که تاکنون ۲۰ مورد آن اجرا شده است اما ۳۰ مورد آن به دلیل مخالفت برخی از شهروندان و مالکین امکان اجرا نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد دکل های مخابراتی شیراز ۴۵۰ عدد است در خصوص ساختمان های فاقد آنتن دهی مناسب گفت: با خرید دستگاه ریپورتر یا تقویت پوشش با اخذ مجوز از سازمان تنظیم‌مقررات رادیوی می توان این پوشش را تقویت کرد و درعین حال توصیه شرکت مخابرات اقدام به چنین کاری نیست زیرا سایر بخش ها اختلال یاکاهش آنتن‌دهی می‌شود. 

ایزدی با بیان اینکه شرکت مخابرات آمادگی ایجاد سایت و آنتن را دارد، عنوان کرد: اما مشکل اصلی این است که مردم اجازه نمی‌دهند این اقدامات انجام شود.

وی همچنین درخصوص آسیب هایی که در جریان شروع سال گذشته و تخریب سایت مرکز وصال صورت گرفته است، تصریح کرد: این موضوع در نهایت منجر به بروز اختلال در خدمات به ساکنین اطراف این مرکز شده است و شرکت مخابرات تمام تجهیزات مورد نیاز این مرکز را تامین کرده است و در حال حاضر خدمات رسانی این مرکز در شرایط نرمال و عادی است اما سایر همکاران تامین کننده اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی هنوز امکانات مورد نیاز را دریافت نکرده‌اند.

ایزدی به سرقت کابل های مخابراتی نیز اشاره کرد و گفت: سرقت کابل های مخابراتی نیز سبب افزایش هزینه ها شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز