خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی:

وضعیت فعلی فرهنگ و هنر استان در شأن آذربایجان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۸۲۵

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم سازماندهی نهادهای مدنی و تشکل های صنفی هنری در استان تاکید کرد و گفت: وضعیت فعلی فرهنگ و هنر در شأن تبریز و آذربایجان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،، داود بهبودی صبح امروز در نشستی صمیمی با هنرمندان و کارگزاران اکسپوی هنری تبریز، اظهار کرد: زمانی تبریز پایگاه علم و فرهنگ و مکاتب مختلف هنری به شمار می‌رفت ولی دلایل مختلف سیاسی، فرهنگی و تاریخی دست به دست هم داده اند تا وزن تبریز در ساحت های مختلف کاهش یابد.

وی افزود: بهرحال وضعیت کنونی تبریز رضایت‌بخش نیست ولی می توانیم با برنامه ریزی های موثر، افق آینده بهتری را برای فرهنگ و هنر استان ترسیم کرده و بخشی از وزن های از دست رفته را بازگردانیم.

بهبودی ابراز داشت: اینجا هنرمند هنر خلق می کند ولی هنر او خریداری ندارد و فروش آثار هنری همواره با چالش مواجه است؛ چرا که زنجیره ارزش هنر کامل نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: شکوفایی اقتصاد فرهنگ فقط شکوفایی هنرمند و رونق آثار هنری نیست؛ بلکه آثار اجتماعی بسیاری داشته و منجر به انتقال فرهنگ، اشتغالزایی غیرمستقیم، رونق اقتصادی، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه می شود.

وی تاکید کرد: هنرمندان از لحاظ فکری و ارزشی قشر پیشتاز جامعه هستند که آینده جوامع را می سازند و اگر این سرمایه های مولد را به هر شکلی از دست دهیم، جامعه از هر لحاظ دچار افت خواهد شد.

بهبودی یادآور شد: برای ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر دو مورد از هسته‌های کلیدی دومین سند تدبیر توسعه استان به «تقویت هویت فرهنگی» و «توسعه اقتصاد فرهنگ» می‌پردازند، تا شاید گام‌های موثری در جهت حمایت از ساحت فرهنگ و هنر برداشته شود.

در این جلسه جمعی از هنرمندان پیشکسوت و کارگزاران اکسپوی هنری تبریز به بیان دغدغه‌ها و مسائل مبتلابه این عرصه پرداختند که کسادی بازار تجارت و انگشت شمار بودن فروشگاه‌های آثار هنری، نبود ردیف اعتباری مشخص برای خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی و مهاجرت هنرمندان استان، از جمله آنها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز