خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی:

فرهنگ پیش‎نیاز توسعه است/ مکاتب هنری تبریز بیانگر بسترهای فرهنگی این شهر

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۶۴۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی عنوان کرد: وجود مکاتب هنری تبریز بیانگر بسترهای کافی فرهنگی و هنری در خاک این سرزمین است، اینها نشان از ظرفیتی دارد که در گذشته وجود داشته ولی امروز کمرنگ‌تر شده است و باید اساتید و اهل فرهنگ و هنر، فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به احیای این ظرفیت کمک کنند.

به گزارش ایلنا؛ داوود بهبودی در آیین نکوداشت یکصدمین سال آموزش هنر در تبریز ضمن تبریک این سالروز به هنرمندان عنوان کرد: هر جامعه‌ای که به آرامش دست پیدا کند و در کنار برخورداری از امکانات، باید  بتواند با ابزار هنر، اندیشه را تعالی و آرامش درون را به جامعه هدیه دهد، در این صورت جامعه توسعه یافته‎تر می شود.

 وی در ادامه ابراز کرد: یکی از ضرورت‎ها و پیش‌نیازهای دستیابی به این ظرفیت، تجلی، شکوفایی و رونق بخش هنر و فرهنگ و گرامیداشت اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان سرمایه‎های نمادین جامعه است.

بهبودی در بخش دیگری هم توضیج داد: در جامعه‌ای که هنر و فرهنگ عزیز است، می‌توان امید داشت این جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت ‎کند ولی اگر اهالی هنر مورد بی‌مهری قرار گیرند، آن جامعه راه به جایی نخواهد برد.

 وی در ادامه اذعان داشت: در حقیقت فرهنگ پیش‎نیاز توسعه است و در مقابل هر وقت توسعه اتفاق بیافتد می تواند  به غنای فرهنگ و هنر کمک ‎کند تا جامعه را به سمت تعالی سوق ‎دهد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: وجود مکاتب هنری تبریز بیانگر بستری است که در خاک این سرزمین بوده و نشان از ظرفیتی دارد که در گذشته وجود دارد ولی امروز کمرنگ‌تر شده و اساتید و اهل فرهنگ و هنر، فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‎توانند به احیای این ظرفیت کمک کنند.

بهبودی در پایان خاطر نشان کرد: در سند تدبیر توسعه استان دو محور «احیا و تقویت هویت فرهنگی» و «تقویت اقتصاد فرهنگ» را مورد توجه قرار دادیم؛ چرا که معتقدیم هنر باید بتواند به تقویت اقتصادی، ایجاد گردش مالی و اشتغال‌زایی کمک کند؛ البته این امر نیازمند ایجاد زیرساخت‎هایی است که در این زمینه نیز تلاش‎هایی از سوی ارگان‎های مسئول انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز