خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان قزوین خبر داد:

نرم افزارهای بانکی جعلی، دام گسترده سارقان مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۶۱

رئیس پلیس فتا استان قزوین از طراحی نرم‌افزارهای بانکی جعلی از سوی سارقان مجازی برای دستیابی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت مجازی خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ محمد‌علی فرهودی در تشریح این خبر اظهار کرد: انتشار نرم‌افزارهای جعلی بانکی در فضای مجازی یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد است، که ضروری است شهروندان برای دانلود و نصب نرم افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سایت بانک مربوطه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: کاربران برای اینکه بتوانند با آسودگی خاطر از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند می‌بایست به مواردی از قبیل دریافت نرم افزار همراه بانک از وب‌سایت اصلی بانک، عدم قرار دادن رمز ورود سامانه‌های همراه بانک در اختیار دیگران و تغییر رمز‌عبور سامانه‌ها در فواصل زمانی "حداقل هر سه ماه" و خودداری از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و غیره توجه داشته باشند.

سرهنگ فرهودی گفت: رعایت نکاتی چون مجهز نمودن تلفن‌همراه خود به نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر و بروزرسانی مستمر آن، بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم‌افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه، فعال سازی قفل امنیتی تلفن‌همراه و نرم‌افزارهای بانکی، عدم ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،CVV2 و تاریخ انقضای کارت بر روی گوشی تلفن‌ همراه، موجب بالابردن ضریب امنیتی استفاده از همراه بانک خواهد شد.

وی با اهمیت خواندن افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی در پیشگیری از سوء استفاده های سایبری تصریح کرد: ساده‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمان سایبری، بالابردن اطلاعات عمومی در این حوزه است و این مهم جزء با احساس مسئولیت، برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز