خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جوین خبر داد:

تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندر قند در شهرستان جوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۴۰۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در استان خراسان رضوی از تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندر قند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اکبرقارزی در این خصوص گفت: با توجه نیاز کشور به شکر و از طرفی نیاز به واردات شکر از سایر کشور ها و در پی آن خروج ارز ، بدون شک با ترویج افزایش سطح زیرکشت این محصول می‌توانیم علاوه بر ایجاد اشتغال چه در مزرعه به صورت فصلی و چه در کارخانجات به صورت تخصصی ، از خروج ارز جلوگیری و در این زمینه به خودکفایی و حتی صادرات برسیم.

قارزی ادامه داد: چغندر قند فرآورده های جانبی نیز دارد که برای نمونه با تولید تفاله، برای دام خوراک مهیا می کند و همچنین در صنعت می توان از آن ملاس تولید کرد و علاوه بر این  اندام هوائی چغندرقند در بهبود حاصلخیزی خاک در صورتی که به خاک برگردانده شود  نقش موثری خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به سازگاری چغندر در شرایط آب و هوایی مختلف افزود: یکی از مهمترین نقاط قوت کشت این محصول ، خرید تضمینی چغندرقند توسط دولت است که این اطمینان خاطر را به کشاورز برای خرید به قیمت مناسب خواهد داد.

او گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ هزارتن چغندر قند در شهرستان جوین تولید می شود و باتوجه به اینکه در تولید شکر از اولین مرحله کشت چغندرقند در مزرعه تا مرحله برداشت و بارگیری تا مرحله تولید شکر در کارخانه قند به طور متوسط برای هر هکتار زمین نیاز به ۵ نیروی کارگری است ، که این امر میتواند در ایجاد فرصت های شغلی درمنطقه بسیار تاثیرگذار باشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز