خبرگزاری کار ایران

توضیحات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به یک خبر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۲۰۸

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نسبت به خبری با عنوان"مارون خط لوله نفتی که ضرر آن از سودش بیشتر است" که از سوی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن این جوابیه به شرح زیر است:

مدیر عامل محترم خبرگزاری ایلنا

 سلام و علیکم

احتراما عطف به خبر درج شده با عنوان مارون خط لوله نفتی که ضرر آن از سودش بیشتر است در مورخ 1/10/99 در آن خبرگزاری وزین توضیحات این شرکت در جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ارسال می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند در حادثه شکستگی خط لوله مارون که در اثر یک حادثه طبیعی و در منطقه رانشی زمین رخ داده است، هیچ گونه قصور متوجه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نبوده و این موضوع (رانش زمین و برخورد سنگ حجیم به لوله در بازدید میدانی جناب آقای عباسی استاندار محترم چهار محال و بختیاری در ساعات اولیه وقوع حادثه به صراحت بیان شده است.

همچنین با توجه به صعب العبور بودن مسیر احتمال وقوع چنین حوادثی در سایر نقاط دنیا هم محتمل می‌باشد. از سوی دیگر لازم به ذکر است که کلیه خطوط لوله تحت مدیریت این شرکت به صورت منظم و دوره‌ای با استفاده از دستگاه پیشرفت پیگ هوشمند پایش گردیده و در صورت کوچکترین مشکل از نظر فرسودگی و نشتی نسبت به ایمن سازی اقدام می‌گردد در ابتدای وقوع این حادثه هم برای اینکه نفت خام به رود سرخون نرسد، اقدامات خوبی انجام شد به طوری برای محافظت از سد کارون، فنس بوم در ورودی آب رودخانه سرخون به مخزن کارون 4 بسته شد تا در صورت آلودگی احتمالی مهار آن در اسرع وقت انجام شود.

این مطلب که مردم منطقه میانکوه شهرستان اردل به دلیل نشست نفت در آب رودخانه سرخون مدت‌ها است که آسیب‌هایی در حوزه کشاورزی شیلات بهداشتی و ... متحمل شده‌اند خلاف واقع است چرا که به استناد آزمایشات مستمر صورت گرفته روی آب و خاک منطقه که با همکاری اداره کل محیط زیست استان انجام می‌گردد، آلودگی نفتی چشمه سرخون در حد بسیار جزئی بوده و منشاء چشمه وجود دارد و این مقدار آلودگی هیچ گونه تاثیری بر روی باغات و مزارع کشاورزی نداشته است.

ضمن اینکه آب شرب مردم منطقه نیز با تجهیز در دهنه چشمه با تایید نمایندگان وزارت نیرو توسط این شرکت تامین گردیده و مردم شهر و روستاهای سرخون هم اکنون هیچ مشکلی از بابت آب شرب و بهداشتی ندارند در پایان مستدعی است طبق ماده 32 قانون مطبوعات در جهت تنویر افکار عمومی نسبت به درج جوابیه این شرکت اقدام گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز