خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

کشت گیاهان دارویی در سطح ۵۸۶۸ هکتار از راضی خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۶۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: ۵ هزار و ۸۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت گیاهان دارویی است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا قوسی گفت: این استان دارای ۱۷ هزار و ۱۵۲ کشت گیاهان داروئی در سطح ۵ هزار و ۸۶۸ هکتار از راضی هکتار زعفران ، با متوسط عملکرد 17/4 کیلودر هکتار ، 260/7 هکتار گل محمدی شامل 155/5 هکتار بارور 105/2 هکتار نهال ، با تولید 354/285 تن گل تر است.

قوسی افزود: تنوع گیاهان دارویی در این استان زیاد است، زعفران، گل محمدی،گاوزبان، زیره سبز و سیاه، انغوزه، سماق، چای ترش، آویشن، خاکشیر، آلوئه ورا و.. از جمله گیاهان داروئی خراسان جنوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گیاه زعفران گیاهی است با نیاز آبی کم و عمده نیاز آبی گیاه در فصلی است که سایر گیاهان نیاز به آب ندارند، ولی سایر گیاهان دارویی برای داشتن عملکرد و کیفیت بهتر به آب بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی ارزش اقتصادی بالا تری دارند، افزود: این مدیریت با برگزاری کلاس های آموزشی، توزیع برگه های ترویجی راهنمای کاشت انواع گیاهان دارویی و آموزش انفرادی متقاضیان از علاقه مندان به کشت گیاهان دارویی حمایت می‌کند.

وی افزود: مهمترین دلیل عدم استقبال خرده مالکی در زراعت گیاهان دارویی و نبود بازار فروش جامع است .

قوسی برنامه های آن مدیریت برای رونق کشت گیاهان دارویی را آموزش و ترویج کاشت انواع گیاهان دارویی در مناطق مستعد، تغییر الگوی کشت از کشت مخلوط به زراعت انواع گیاهان دارویی، جایگزینی زراعت گیاهان دارویی بجای باغات و مزراع رها شده اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز