خبرگزاری کار ایران

گچپزان خبر داد:

مبتلا شدن چهار هزار پرستار خراسان رضوی به کرونا / ۹ پرستار جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۰۵

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه گفت: تاکنون حدود چهار هزار پرستار در استان خراسان رضوی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن گچپزان در این خصوص افزود: با کمال تاسف در این مدت ۹ نفر از همکاران پرستارمان به علت شدت عوارض ناشی از کرونا در حین خدمت جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: همکاران ما در دوران کرونا با وجود کمبود نیروی انسانی و چالش‌ها و مشکلات بسیار از هیچ تلاشی برای نجات بیماران و خدمت به آنها دریغ نکردند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.

گچپزان افزود: پرستاری یکی از شاخه های تخصصی علوم پزشکی است که شاغلان این رشته از مقاطع کارشناسی تا دکتری در گرایش‌های متنوع تحصیل می‌کنند، پرستاری یکی از مشاغل حساس و سختی است که از جان و جوانی شان در خدمت و پرستاری از بیماران مایه می گذارند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین چالش‌های پرستاری به ویژه در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی پرستاری باعث می شود که پرستار با خستگی شیفت های طولانی مدت را بگذراند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز