خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تبریز مطرح شد؛

تاکید برحفظ ایمنی کارگران خدمات شهری/ارائه لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ شهرداری به شورا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۳۳۱

دویست و دهمین جلسه‌ رسمی شورای شهر کلانشهر تبریز صبح امروز یکشنبه ۱۶ آذر به ریاست شهرام دبیری و با حضور شهردار تبریز و سایر اعضای شورا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: ۱۲ آذر روز جهانی معلولان را گرامی می‌داریم. طبق منشور سازمان ملل این افراد مانند سایر افراد از حقوق عادی خود برخوردار هستند و مطالبه جامعه معلولین این بوده که بتوانند از حقوق اجتماعی، مدنی، سیاسی، اقتصادی و در کل حیثیت انسانی برخوردار هستند.

او با بیان اینکه حل مشکلات حمل و نقل شهری از دیگر مطالبات این قشر از جامعه است، افزود: مطابق قانون باید ۳ درصد از سهم اشتغال به این قشر اختصاص یابد ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد و آنها با مشکل اشتغال مواجه هستند.

دستور اول جلسه به مناسبت روز دانشجو از دانشـجویان نمونه دانشـگاه‌های تبریز و علوم پزشـکی تبریز تقدیر شد.

در ادامه و در بررسی دستور دوم جلسه مبنی بر «بررسی گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته» مورد بررسی قرار گرفت که این هفته به گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی اختصاص داشت.

در نهایت گزارش حسابرسی سال ۹۷ سازمان ‌آتش نشانی و خدمات ایمنی به صورت مشروط به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه عبداله تقی پور رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به فوت کارکنان بخش خدمات شهری در حین رُفت و روب معابر گفت: این اتفاق در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که از کارکنان خدمات شهری در معابر اصلی استفاده شود، در نتیجه برای رفع این معضل باید اقدام به خرید تجهیزات خدماتی برای رُفت و روب معابر باشیم.

او ادامه داد: امروز همانطور که یک آتشنشان بدون لباس ضد حریق و اکسیژن نمی‌تواند به دل آتش بزند کارگران خدمات شهری نیز نباید بدون تجهیزات در شرایط سخت همانند تمییز کردن کانال ها و رُفت و روب معابر، فعالیت کنند.

او خاطرنشان کرد: امروز باید تکلیف کنیم همانطور که ۱۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت هزینه می‌شود، صد میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات خدمات شهری اختصاص یابد.

محمدحسن اسوتچی دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص گفت: شاهد هستیم که همچنان با وجود وضع قوانین، پاکبانان در رفوژهای میانی و زیرگذرها فعالیت می‌کنند و جانشان در خطر است.

او افزود: مدیران شهرداری در توجیه کارهای خود آموزش اصول ایمنی به کارگران را بهانه می‌کنند اما این کارها نمی‌تواند جلوی حادثه را بگیرد. لذا معاونین خدمات شهری و سازمان پسماند باید برای تامین ایمنی کارگران اقدام کنند.

دبیری رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری باید به اجرای قوانین ایمنی کارگران از جانب شهرداری نظارت کند.

او تاکید کرد: شهرداری به موضوع ایمنی کارگران ورود کند و در این‌ زمینه بر شرکت های همکار نظارت داشته باشد.

در ادامه این جلسه لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ توسط شهردار تبریز در جلسه وبینار بصورت رسمی تقدیم شورا شد.

ایرج شهین باهر ، شهردار تبریز در توضیحات تکمیلی خود در این خصوص گفت: سال گذشته که تعرفه عوارض محلی ارائه شد، نارضایتی مردم در کمترین حد بود و خوشبختانه دیوان عدالت اداری رای را ابطال نکرد.

او اضافه کرد: تعرفه سال ۹۹ یک تعرفه ایده‌آل بود و امسال بحث شفاف سازی مفاد تعرفه، رعایت اشل وزارت کشور و منطبق سازی هزینه های شهر با عوارض سال ۱۴۰۰ مد نظر قرار گرفته است.

در پایان این جلسه کریم صادقزاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه لایحه‌هایی که برای طرح در صحن علنی توسط شهرداری تبریز ارائه می شود،  گاهاً سلیقه‌ای است.

او اظهار کرد: لایحه ای که مقرر بود برای حمایت از سالمندان و بازنشستگان ‌آورده شود به دلایل مختلف رد شد، توجه داشته باشید آنها نیز عضوی از جامعه هستند.

او  تاکید کرد: مصوبه ای در خصوص بازنشستگان و ایثارگران داریم‌ که فرمانداری نیز تایید کرده اما تا امروز به دلیل سلیقه گرایی ابلاغ نشده است. از شهرداری می‌خواهیم قانون را رعایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز