خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر اردبیل به ایلنا خبر داد:

توزیع بیش از 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در موج سوم کرونا / فعالیت 489 تیم در طرح غربالگری شهید سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۷۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از توزیع بیش از 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی از محل کمک‌های بین‌المللی در استان اردبیل خبر داد.

رامین معبودی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، حمایت از زندگی و سلامت مردم را از وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر عنوان کرد و گفت: 7 اصل انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، جهان شمولی، استقلال، خدمات داوطلبانه و یگانگی(یک هدف و یک لباس در سراسر جهان) باعث شده تا جمعیت هلال احمر به نیرویی کاملا مردمی و یاریگر مردم در تمامی بحران ها تبدیل شود.

وی در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در رابطه با شیوع کرونا عنوان کرد: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا با ارائه مباحث آموزشی و تولید بنر و اینفوگرافی سعی بر آن داشته ایم تا فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را نهادینه کنیم.

همکاری مناسب تشکل های مردمی و بنگاه های اقتصادی در مقابله با کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در موج اول شیوع کرونا در استان تشکل های مردم نهاد و بنگاه های اقتصادی در بحث غربالگری ها و برپایی ایستگاه های سلامت مشارکت و همکاری تنگاتنگی با هلال احمر داشتند.

توزیع بیش از 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در موج سوم کرونا / فعالیت 489 تیم در طرح غربالگری شهید سلیمانی

معبودی در خصوص میزان غربالگری انجام شده در موج اول کرونا در استان اعلام کرد: 178 هزار و 992 نفر با همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت توسط هلال احمر استان مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد 850 نفر مبتلا به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

توزیع بیش از 13 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در موج اول و دوم کرونا

وی در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی نیز بیان کرد: در موج اول و دوم کرونا بیش از 13 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در قالب طرح دست یار در بین اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: تمامی این کمک رسانی‌ها با مشارکت مردم بوده و هلال احمر به عنوان حلقه واسطه بین نیاز نیازمندان با توان توانمندان عمل کرده است.

توزیع بیش از 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در موج سوم کرونا

معبودی گفت: در پیک سوم نیز 2 هزار و 47 بسته معیشتی و بهداشتی از محل کمک های بین المللی تهیه شده که با مشارکت داوطلبین و اعضای جمعیت هلال احمر در حال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در راه‌اندازی نقاهتگاه، اجرای طرح ناظران سلامت، برگزاری طرح نذر سلامت (ویژه ماه محرم) از جمله اقدامات مهم هلال احمر در راستای مقابله با بیماری کرونا بوده و لازم به ذکر است که در طرح آمران سلامت نیز که اخیرا اجرا شد برای 180 هزار نفر توصیه ها و موارد بهداشتی آموزش داده شده و بیش از 29 هزار ماسک در بین مردم توزیع شده است.

بیش از 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در موج سوم کرونا از محل کمک‌های بین المللی در بین مردم استان اردبیل در حال توزیع است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح ناظران سلامت تا اتمام و ریشه کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت، به خبرنگار ایلنا گفت: تیم‌های متشکل از تعزیرات، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بسیج، اصناف و سایر نهادهای همکار در این زمینه تشکیل شده که در خصوص نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی از اصناف و کارخانجات به صورت مستمر بازدید می کنند.

انجام غربالگری بیش از  یک هزار نفر روز در قالب طرح شهید سلیمانی

معبودی عنوان کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با مشارکت هلال احمر، بسیج و بهداشت به صورت خانه به خانه انجام شد، 489 تیم فعال 2 نفره از اول آذرماه تاکنون یک هزار و 33 نفر روز در قالب برادران و خواهران در 349 روستا و 136 محله استان اردبیل اقدام به غربالگری کرده اند.

توزیع بیش از 2 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در موج سوم کرونا / فعالیت 489 تیم در طرح غربالگری شهید سلیمانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین تاکید کرد: از عموم هم استانی ها خواستارم تا در راستای حفظ سلامتی خود و خانواده خود و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس در بین هم استانی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت هرچه تمام رعایت کنند تا هر چه زودتر شاهد مهار این بیماری منحوس باشیم و در نتیجه مشاغل و اصناف بیش از این دچار خسارت و زیان نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز