خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

دومین جلسه ویژه برگزار شد/ اختلاف نظر درباره شیوه افزایش حقوق كارگران

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۶۱

چکیده: «دومین نشست ویژه شورای‌ عالی‌ کار از ساعت ۹ صبح آغاز شده و پیش بینی می‌شود که تا ظهر امروز ادامه یابد./ به باور کار‌شناسان روابط کار، به دلیل آنکه این افزایش در مزد کارگران لحاظ نمی‌شود، این اضافه حقوق برای سنوات آتی فاقد ماندگاری است.»

دومین نشست ویژه شورای عالی کار به منظور افزایش حقوق مسکن و خوار و بار سال ۹۲ کارگران از ساعتی پیش در محل وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین نشست ویژه شورای‌ عالی‌ کار براساس اعلام قبلی دبیرخانه این شورا از ساعت ۹ صبح آغاز شده و پیش بینی می‌شود که تا ظهر امروز ادامه یابد.
نشست امروز شورای عالی کار در پی شکست اولین مذاکره در تاریخ هفتم خردادماه برگزار شده است، جلسه‌ای که با مخالفت کارفرمایان و ترک زودهنگام جلسه توسط وزیر کار (که توأمان ریاست شورای عالی کار را نیز بر عهده دارد)، بی‌نتیجه تمام شد و در فاصله دو ماه تا برگزاری جلسه جدید نیز نشانه‌ای از تغییر رأی کارفرمایان مشاهده نشد.

منابع ایلنا در شورای عالی کار گزارش کرده‌اند با وجود مخالفت کارفرمایان، احتمالا در جلسه امروز شورای عالی کار افزایش حقوق مسکن و خوار و بار کارگران تا رقم حداکثر ۲۰ و حداقل ۱۰ هزار تومان به تصویب خواهد رسید چرا که با اعلام همراهی دولت با کارگران در این مورد خاص، کارفرمایان در اقلیت قرار گرفته‌اند و در صورت ایستادگی دولت بر مواضع اعلام شده، افزایش حقوق کارگران بر اساس قانون، تصویب خواهد شد.

اختلاف نظر درباره شیوه افزایش حقوق

اما از جانب دیگر، علاوه بر کارفرمایان، بعضی کار‌شناسان مسائل کارگری نیز به نحوه افزایش حقوق کارگران اعتراض دارند و شیوه اتخاذ شده برای افزایش حقوق کارگران را به زیان این قشر می‌دانند.

به باور کار‌شناسان روابط کار به دلیل آنکه این افزایش در مزد کارگران لحاظ نمی‌شود، این اضافه حقوق برای سنوات آتی فاقد ماندگاری است.
این کار‌شناسان همچنین با یادآوری اینکه طبق قانون تنها مزد دریافتی کارگر بیمه شده مبنای محاسبه و وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی است، معتقدند که در شرایطی که به دلیل افزایش بهای دلار هزینه‌های خدمات درمانی چند برابر شده است، با اتخاذ چنین شیوه‌ای برای افزایش حقوق کارگران، سازمان تامین اجتماعی نیز زیان خواهد دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز