خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار عنوان كرد:

تأخیر در برگزاری جلسه ویژه افزایش حقوق به قصد پایان یافتن دولت دهم

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۵

چکیده: «تعلل مسئولان وزارت کار در برگزاری جلسه ویژه شورای عالی کار در حالی است، که طبق قانون این شورای عالی باید ماهی یکبار بصورت عادی تشکیل جلسه دهد/ با وجود پیگیر‌ی‌های مستمر، دبیر خانه شورای عالی کار هنوز برای تشکیل جلسه ویژه امروز و فردا می‌کند.»

عضو کارگری شورای‌عالی کار گفت: با وجود پیگیر‌های مستمر، دبیر خانه شورای عالی کار هنوز برای تشکیل جلسه ویژه بررسی افزایش حقوق مسكن و خوار و بار كارگران امروز و فردا می‌کند.

«محمد احمدی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: وزیر کار به عنوان رئیس شواریعالی کار بار‌ها وعده برگزاری جلسه ویژه برای بررسی مجدد افزایش حق مسكن و خوار و بار كارگران را داده‌ است، اما هیچکدام از این وعده‌ها تا كنون محقق نشده‌ است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری شورای عالی کار تنها یک بار به درخواست گروه کارگری بصورت ویژه تشکیل جلسه داده‌ است که آن جلسه هم به دلیل نبود اتفاق نظر (مخالفت كارفرمایان) بی‌نتبجه تمام شد.
این مقام کارگری یادآور شد: پس از این قرار شد تا در جلسه ویژه دیگری، شورای‌عالی کار در مورد بازنگری حقوق مسکن و خواروبار تصمیم گیری کند‌ که باوجود وعده‌های رئیس شورای‌عالی کار (وزیر كار) دبیرخانه این شورا هنوز در خصوص اعلام زمان جلسه بعدی اطلاعی نداده است.

به گفته نماینده رسمی كارگران در شورای عالی كار، تعلل مسئولان وزارت کار در برگزاری جلسه ویژه شورای عالی کار در حالی است که طبق قانون این شورای عالی باید هر ماه یکبار بصورت عادی تشکیل جلسه دهد.
وی افزود: صرف نظر از این تکلیف قانونی، دبیر خانه شورای عالی کار موظف است تا به تشخیص و درخواست رئیس و یا حداقل سه عضو این شورای عالی جلسات ویژه را تشکیل دهد.
به گفته احمدی برگزاری جلسات ویژه شورای عالی کار، سخت و نشدنی نیست مگر آنکه مسئولان وزارت کار بخواهند در روزهای پایانی دولت با امروز و فردا کردن زمان بخرند و از مسئولیت فرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز