خبرگزاری کار ایران

در پی اخراج ۲۳۵ كارگر صورت گرفت:

پیامک کارفرمای فولاد زاگرس به ۵۰ کارگر باقی مانده

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۰

چکیده: «هم اکنون ۱۰ روز است که ۵۰ کارگر باقی مانده همانند کارگران اخراج شده بر سر کار خود حاضر نمی‌شوند و در طول این چند روز از ترس اینکه مبادا به مشکلاتشان افزوده شود، از گفتن واقعیت‌ها به رسانه‌ها خودداری کرده‌اند.»

در پی اخراج ۲۳۵ نفر از مجموع ۲۸۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس، یکی از ۵۰ کارگر باقی مانده در این کارخانه در تماسی با ایلنا مدعی شد مدیر عامل کارخانه فولاد زاگرس که اواخر سال گذشته مسئولیت این کارخانه را بر عهده گرفته است، بعد از اخراج ۲۳۵ کارگر در تاریخ ۱۸ تیرماه، با ارسال پیامکی به ۵۰ کارگر باقی مانده اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی در محل کار خود حاضر نشوند.

این کارگر شاغل در کارخانه فولاد زاگرس به ایلنا گفت: تصور کارگران از دریافت این پیامک بعد از اخراج همکارانشان این است که کارفرما می‌خواهد زمینه اخراج آنان را نیز به مرور فراهم کند.

او ادامه داد: با احتساب امروز (۲۹ تیر ماه) هم اکنون ۱۰ روز است که ۵۰ کارگر باقی مانده همانند کارگران اخراج شده بر سر کار خود حاضر نمی‌شوند و در طول این چند روز از ترس اینکه مبادا به مشکلاتشان افزوده شود، از گفتن واقعیت‌ها به رسانه‌ها خودداری کرده‌اند.

این کارگر در خاتمه اظهار داشت: این ۵۰ کارگر نیز همانند ۲۳۵ کارگر اخراج شده علاوه بر دریافت نکردن حدود چهار ماه حقوق معوقه، در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

با پی گیری ایلنا از طریق دو نفر دیگر از کارگران شاغل، صحت ارسال این پیامک تایید شده است اما «ابراهیم ملابیگی» مدیر عامل کارخانه فولاد زاگرس ضمن تکذیب ادعای این کارگران، به ایلنا گفت: هیچ پیامکی برای هیچ کارگری ارسال نشده و کارخانه برای پی گیری مشکلات کارخانه به این تعداد کارگر باقی مانده نیازمند است.

گفتنی است ارسال پیامك از سوی كارفرمای این كارخانه به كارگران دارای سابقه است. به طور مثال پیش از این، در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری، کارگران فولاد زاگرس با تجمع در مقابل فرمانداری قروه از دریافت پیامکی از سوی کارفرمای جدید خبر داده بودند که از آنان خواسته بود تا اطلاع ثانوی بر سر کار خود حاضر نشوند. 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز