خبرگزاری کار ایران

در تجمع مقابل مجلس ارائه شد:

نامه ۸ بندی كارگران فولاد زاگرس به رئیس قوه مقننه

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۷۰

چکیده: «برخی مسئولان شهرستان قروه به مشکلات مردم بخصوص کارگران توجه‌ای نشان نمی‌دهند و حتی حوصله شنیدن درد مردم را ندارند/ وقتی کارگران فولاد زاگرس برای پی گیری چرایی تعطیلی کارخانه و بیکاری خود به دفا‌تر این مسئولان مراجعه می‌کنند هیچ اهمیتی نمی‌دهند.»

نمایندگان کارگران کارخانه فولاد زاگرس در نامه‌ای ۸ بندی به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های صنفی خود را طرح کردند.

به گزارش ایلنا، در تجمع امروز کارگران اخراجی ذوب آهن فولاد زاگرس در مقابل ساختمان مجلس، این کارگران در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه مقننه از بی‌توجهی مسئولان استانی و سوءمدیریت کارخانه انتقاد کردند.

در این نامه که به امضای ۱۷۰ نفر از مجموع ۲۳۵ کارگر اخراجی رسیده است، ضمن اشاره به سوءمدیریت کارخانه، آمده است: علی‌رغم هشدارهایی که کارگران طی چندین تجمع به مسئولان داده بودند، اما مسئولان حوزه کار و تامین اجتماعی در پی گیری مطالبات صنفی کارگران موفق نبوده‌اند و به همین دلیل خواستار رسیدگی شما هستیم.

همچنین کارگران فولاد زاگرس در نامه خود به علی لاریجانی، از عملکرد برخی مسئولان استانی درشنیدن مشکلات کارگران گله‌مند بوده و آورده‌اند: برخی مسئولان [...] شهرستان قروه به مشکلات مردم بخصوص کارگران توجه‌ای نشان نمی‌دهند و حتی حوصله شنیدن درد مردم را ندارند و وقتی کارگران فولاد زاگرس برای پی گیری چرایی تعطیلی کارخانه و بیکاری خود به دفا‌تر این مسئولان مراجعه می‌کنند هیچ اهمیتی نمی‌دهند.

 کارگران امضاء کنند گان این «دست‌نوشته»، خواستار بازگشت به کار خود شده‌ و معوقات حقوقی سه ماهه گذشته‌شان را مطالبه کرده‌اند.

همچنین در بخش انتهایی نامه کارگران به رئیس قوه مقننه، درج سوابق سختی کار در پرونده بیمه تامین اجتماعی کارگران، دریافت مابه‌التفاوت سختی کار، بررسی پروندهای پزشکی کارگران با توجه به اینکه تعداد قابل توجه‌ای از کارگران به سبب سختی کار دچار عوارض ناشنوایی و دیسک کمر شده‌اند، و در ‌‌نهایت استمرار بیمه درمانی آنان که از اول اردیبهشت ماه فاقد اعتبار شده است از دیگر خواسته های  کارگران عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز