خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورایعالی کار:

پیشنهادات تكراری كارفرمایان در جلسه دیروز/به جلسه بعدی خوشبینیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۱

چکیده: «پیشنهادی که در جلسه دیروز از سوی گروه کارفرمایی مطرح شد در واقع تکرار پیشنهاداتی بود که در اواخر سال گذشته بصورت مشترک از سوی گروه های کارگری و کارفرمایی به دولت ارائه شد.»

نماینده گروه کارگری در شورایعالی کار گفت: به دنبال جلسه بی نتیجه روز گذشته منتظر اعلام زمان قطعی برگزاری جلسه بعدی از سوی دبیرخانه شورای عالی کار هستیم.

«محمد احمدی» در پاسخ به سئوالی پیرامون روش جایگزین در صورت شكست مذاكرات شورای عالی كار، به ایلنا گفت: در حال حاضر شورای عالی کار تنها در مورد افزایش حقوق مسکن و خوار و بار کارگران تصمیم گیری می‌کند.

این مقام کارگری با ابراز خوشبینی نسبت به نتیجه جلسه بعدی شورای عالی کار در مورد افزایش حقوق مسکن و خوار و بار کارگران افزود: برابر قانون شورایعالی کار در حال حاضر تنها می‌تواند در مورد افزایش این مزایا تصمیم گیری کند.

احمدی در خصوص پیشنهاد گروه کارفرمایی مبنی بر اینکه «دولت باید پرداخت هزینه‌های مربوط به افزایش حقوق مسکن و خوار و بار را برعهده بگیرد» گفت: در حال حاضر شورای عالی کار تنها می‌تواند به دولت راه‌کار پیشنهاد بدهد اما اجرای آنها منوط به تصویب قوانین لازم در مجلس و دولت است.

وی یادآور شد: پیشنهادی که در جلسه دیروز از سوی گروه کارفرمایی مطرح شد در واقع تکرار پیشنهاداتی بود که در اواخر سال گذشته بصورت مشترک از سوی گروه های کارگری و کارفرمایی به دولت ارائه شد.

احمدی در در واکنش به سخنان کارفرمایان مبنی بر اینکه کارگران در حاضر 47 درصد بیشتر از سال گذشته درآمد دارند و حقوق ماهانه آنها تا 917 هزار تومان می‌رسد گفت: صحت این ادعاها باید توسط کمیته دستمزد شورای عالی کار بررسی شود.

نماینده گروه کارگری در شواری عالی کار بابیان اینکه به نظر می‌رسد گروه دولتی در شورایعالی کار با افزایش حقوق مربوط به مسکن و خوار و بار کارگران موافق است، گفت: از ایکه قبل از جلسه بعدی بتوانیم با گروه کارفرمایی در مورد چگونگی افزایش حقوق مسکن و خوار و بار توافق کنیم خوشحال خواهیم شد، اما از هم اکنون منتظر جلسه بعدی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز