خبرگزاری کار ایران

معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی اصفهان تشریح كرد:

اعتراض كارگران به لغو سابقه مشاغل سخت در صورت غیبت بیش از 10 روز

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۷۶

چكیده: «کارگران چهار استان مازندران، قزوین، خوزستان و اصفهان با مشکل غیبت در سنوات خدمت برای استفاده از بازنشستگی پیش از موعد روبرو هستند که امیدورایم با مصوبه مجلس، مشکل این جمعیت 30 تا 40 هزار نفری برطرف شود.»

معاون بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان مهم ترین دغدغه کارگران نساجی و دیگر مشاغل سخت وزیان آور برای بازنشستگی پیش از موعد را غیبت بیش از 10 روز در طول سنوات خدمت اعلام کرد و گفت: لایحه بخشودگی این غیبت ها در مجلس، مراحل نهایی را می گذراند و در صورت ابلاغ، مشکل بیش از 30 هزار کارگر در 4 استان کشور را حل می کند.

«سعید وحید» در گفتگو با خیرنگار ایلنا در اصفهان، از دلیل تجمع روز گذشته کارگران کارخانه نساجی سیمین در برابر مجلس اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: برای نخستین بار است که می شنوم کسی برای بازنشستگی پیش از موعد دچار مشکل شده باشد، ما این کار را برای هر کسی که سوابق کافی و مدارک لازم را داشته باشد در دورترین نقاط استان هم انجام می دهیم.

وی با اشاره به تعریف مشاغلی که مشمول استفاده از بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند در سامانه تامین اجتماعی، خاطر نشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم مشکل کارگران نساجی سیمین و برخی دیگر از شاغلان در حرفه های سخت وزیان آور غیبت هایشان بود که این موضوع در حال بررسی و تعیین تکلیف در مجلس است.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر این که قانون سختی کار، به قوت خود پابرجاست و اجرا می شود، گفت: برخی متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد، در سال بیش از 10 روز غیبت داشتند که در مجموع دوران 20 ساله خدمت خود، 200 روز کسری کار داشتند و این مانعی برای موافقت با بازنشستگی آنها به شمار می رود اما برای حل مشکل این کارگران، دولت سال گذشته طرحی را به مجلس ارائه کرد که این روزهای غیبت سرکار بخشیده شود.

وی با اشاره به این که لایحه مذكور مراحل نهایی خود را در مجلس می گذراند، تصریح کرد: با ابلاغ این قانون، به زودی مشکل کارگرانی که غیبت بیش از ده روز در هر سال از دوران خدمت خود داشته اند نیز برطرف خواهد شد.

وحید این مشکل را محدود و منحصر به کارگران نساجی یا استان اصفهان ندانست و گفت: کارگران چهار استان مازندران، قزوین، خوزستان و اصفهان با این مشکل روبرو هستند که امیدورایم با مصوبه مجلس، مشکل این جمعیت 30 تا 40 هزار نفری برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز