خبرگزاری کار ایران

درباره افزایش حقوق كارگران؛

برشان: وزیر کار باید به قولش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۶۶

خلاصه: «متاسفانه بر اساس آخرین خبرهایی که ما داریم، هنوز این شورا تصمیمی برای اجرای مواردی که ذکر شد نگرفته و دستوری ابلاغ نشده است.»

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست به قول خود عمل کرده و هر چه زودتر جلسه بازنگری مصوبه مزدی شورای عالی کار را برای رفع تبعیض و جبران بخشی از کسری درآمد این قشر را تشکیل دهد.

اصغر برشان در گفتگو با ایلنا، با اشاره به رسیدگی دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی کشور در خصوص اعتراض و شکایت کارگران به حداقل حقوق و دستمزد ماهیانه خود، افزود: بر اساس این حکم، مرجع تصویب کننده دستمزد کارگران موظف است مشکل را بزودی برطرف کند.

وی همچنین قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع این نقیصه را کارگشا دانست و تاکید کرد: بر اساس این قول باید جلسه شورای عالی کار هر چه سریع تر تشکیل و با افزایش کمک هزینه مسکن و خوار و بار در حداقل حقوق کارگران موافقت شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان پیشنهاد اعضای شورای عالی کار را افزایش کمک هزینه مسکن به ماهی 120 هزار تومان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بر اساس آخرین خبرهایی که ما داریم، هنوز این شورا تصمیمی برای اجرای مواردی که ذکر شد نگرفته و دستوری ابلاغ نشده است.

وی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست هر چه سریع تر برای تشکیل جلسه ویژه شورای عالی کار اقدام کند و بیان داشت: درخواست مصرانه ما تصویب حداقل دستمزد جدید کارگران در این شورا و تایید نهایی آن در هیات دولت است.

این فعال کارگری می گوید: با توجه به قول وزیر کار، منتظر بودیم تا روز جهانی کارگر این مشکل حل و فصل شود تا کارگران هم بتوانند از این مابه التفاوت به عنوان بخشی از کسری درآمد خود برای تامین معیشت شان بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نزدیک شدن به ماههای پایانی عمر دولت، مانعی در رسیدگی به این درخواست ایجاد نخواهد کرد، گفت: قطعا امید برای موافقت با درخواست کارگران وجود دارد و باید وزیر کار به قول خود عمل کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز