خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

تهیه‌كنندگان طومار حمایتی از مرتضوی، كارگران را ارزان فروختند

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۳۱

«از یک طرف قانون کار را که یک قانون حمایتی است در قالب اصلاح از کارایی می‌اندازند و حقوق کارگران را دو دستی تقدیم کارفرمایان می‌کنند و از سوی دیگر در تلاشی همسو، قانون تامین اجتماعی را در قالب اصلاحیه مورد تعرض قرار داده و بسیاری از حمایت‌ها و حقوق کارگران را از وی سلب می‌کنند.»

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در واكنش به طومار حمایتی «شوراهای اسلامی كار كشور» و «كانون عالی كارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سراسر كشور» از استمرار مدیریت سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی، بیانیه‌ای صادر و به برخی «توافقات» در پس این نامه اشاره کرده است.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه كه به امضای حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری رسیده، آورده شده است: متاسفانه تشکلات کارگری و بازنشستگی در سطوح استانی و عالی که قاعدتا باید وکیل و سخنگوی کارگران و بازنشستگان باشند سر در لاک خود فرو برده و خود را به فراموشی زده‌اند. آنان با گرفتن امتیازات از دولتمردان و به قیمت تثبیت جایگاه خود زیر بار این توافقات ننگین که تاریخ در آینده راجع به آن قضاوت خواهد کرد رفته و به بهایی ارزان جامعه کارگری و بیمه شدگان را مورد معامله قرار دادند، طومار حمایت امضا می‌کنند.

در ادامهٔ این بیانیه با تاکید بر قرار گیری حقوق نیروی کار در سراشیبی سقوط، اشاره شده است: از یک طرف قانون کار را که یک قانون حمایتی است در قالب اصلاح از کارایی می‌اندازند و حقوق کارگران را دو دستی تقدیم کارفرمایان می‌کنند و از سوی دیگر در تلاشی همسو، قانون تامین اجتماعی را در قالب اصلاحیه مورد تعرض قرار داده و بسیاری از حمایت‌ها و حقوق کارگران را از وی سلب می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: با کمال تاسف جامعه کارگری غافل از معامله‌ای که برای حقوق آنان صورت می‌گیرد در لاک بی‌تفاوتی فرو رفته و از طرفی ایراد بزرگ‌تر به دولتی است که داعیه عدالت اجتماعی دارد و شعار عدالت محوری آن گوش فلک را کر کرده است ولی زر و زور را وسیله قرار داده که هر کجا خواست از این ابزار‌ها استفاده کند و نظر خود را اعمال کند.

این فعال کارگری در پایان این بیانیه با اشاره به کنار رفتن پرده‌ها در آینده، روشن شدن حقیقت و سرافکندگی معامله کنندگان آورده است: جامعه کارگری باید بداند که سرنوشت آنان به دست چه کسانی سپرده شده و از این رهگذر چه هزینه سنگینی را پرداخت می‌کنند. دیری نخواهد پائید که خورشید حقیقت طلوع خواهد کرد و واقعیات آشکار خواهد شد و آنروز روز پاسخگویی به سوالاتی بسیار سخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز