خبرگزاری کار ایران

بازنگری برنامه‌های رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در مقاطع ارشد و دکتری

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۴۰

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی از بازنگری برنامه‌های دوره ارشد و دکتری رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، بر کاربردی بودن محتوی و نقش کارآفرینی این رشته خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، جمشید حاجتی در کارگاه مشورتی، هم افزایی و توجیهی اجرای برنامه آموزشی جدید دوره کارشناسی ارشد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با حمایت از بازنگری انجام شده برنامه‌های دوره ارشد و دکتری رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، دو عنصر"کاربردی بودن محتوی" و "نقش کارآفرینی رشته"در بازنگری را به ویژه در ارتباط با موضوع  دانشگاه‌های نسل سوم با اهمیت برشمرد.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و اجرای مناسب برنامه های جدید، فارغ‌التحصیلان این رشته، با احراز صلاحیت حرفه‌ای بالا بتوانند در راستای خدمت به جامعه، نه تنها برای خود که برای دیگران نیز ایجاد اشتغال کنند.

به دنبال تصویب و ابلاغ برنامه آموزشی جدید کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت توسط شورایعالی برنامه ریزی، اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی این رشته با حمایت دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، کارگاه های آموزشی با حضور نمایندگان گروه ها و مسئولین تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنند.

این کارگاه‌ها به منظور اجرای هماهنگ توام با هم افزایی ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری گروه های آموزشی در برنامه‌ریزی اجرایی، پایش و ارزشیابی فرایند اجرای برنامه جدید که با رویکرد صلاحیت محوری، کارآفرینی، پاسخگویی اجتماعی و مهارتی تدوین شده، برگزار می‌شود.

در اولین کارگاه آموزشی یک روزه که با حضور نمایندگان گروه‌ها و مسئولین تحصیلات تکمیلی گروه‌های آموزشی «آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت» به میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، بیش از ۷۰ نفر از اعضای هیات علمی گروه‌های آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت  از دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای هیات ممتحنه رشته حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، هماهنگی و هم افزایی بین گروه های آموزشی و تدوین پروپوزال بررسی فرایندی اجرا و پایش اثر بخش برنامه جدید، ایجاد نگرش مناسب برای اتخاذ استراتژی های موثر و طرح درس هماهنگ برای تحقق اهداف و پیامدها، هماهنگی خط مشی ها و رویه های شواهد محور در بین گروه های آموزشی برای ارزشیابی دانشجویان از جمله اهداف این کارگاه ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز