خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی:

واردکنندگان بدون برچسب اصالت حق واردات ندارند/ وزارت بهداشت 17 ماه است طلب واردکنندگان را پرداخت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۱۲

رئیس صنف تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی اظهار داشت: کالاهایی که در طول شش ماه فرصت عرضه داشته باشند و به فروش نروند باید در اختیار صنف قرار بگیرند تا با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق دستور فروش را بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فراهانی رئیس صنف تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی در نخستین هم‌اندیشی تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ایران گفت: هدف از این هم اندیشی کمک به طرح تحول سلامت است تا با برداشتن مشکلات به موفقیت برسیم. به همین دلیل است اسم این مجموعه را هم‌اندیشی نامگذاری کرده‌ایم.

وی گفت: محور بحث ما برچسب اصالت است که وزارت بهداشت از تاریخ 97.1.1 به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق تصمیم گرفتند برخی کالاها را از تاریخ 97.1.1 برچسب‌گذاری کنند. به طوری که واردکنندگان بدون برچسب اصالت حق واردات نخواهند داشت و خریداران نیز بدون این برچسب نمی‌توانند کالایی را تحویل بگیرند چون این کالا به عنوان قاچاق شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در واحدهای صنفی و فروشگاهی کالایی باشد که در سال 96 یا قبل از آن خریداری شده‌اند باید با ارائه فاکتور به بازرسان تکلیف کالای خود را مشخص کنیم که این فاکتورها مورد قبول ستاد مبارزه با قاچاق است.

فراهانی اظهار داشت: کالاهایی که در طول شش ماه فرصت عرضه داشته باشند و به فروش نروند باید در اختیار صنف قرار بگیرند تا با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق دستور فروش را بگیریم.

وی مهم‌ترین مشکل این صنف را طلب از شبکه بهداشت و درمان دانست و گفت: ما در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم قرار شد که طلب ما را تا دو ماه دیگر بپردازند. در حالی که از آن تاریخ 17 ماه می‌گذرد و ما هنوز طلب خود را دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما بیمه‌ها هستند که البته این مشکلات بین صنف ما، شبکه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی به صورت زنجیروار به هم متصل هستند. البته وزیر محترم نسبت به برطرف کردن این مشکلات و وصول طلب افراد در صنف ما تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

وی درباره مشکلات این صنف گفت: بسیاری از دوستان ما در این صنف با مشکلات فراوانی روبرو هستند که در صورت برطرف نشدن باعث کاهش حوزه فعالیت و شاهد تعدیل نیرو خواهیم بود.

وی گفت: آقای نوبخت قول تهیه و پرداخت طلب تقریبا هفت هزار میلیارد داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز