خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در مدینه منوره خبر داد:

مراجعه قریب 9 هزار زائر به مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در مدینه

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۴۵

مسئول مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در مدینه منوره درباره تعداد مراجعات از ۲۷ تیرماه تاکنون به این مرکز، گفت: تاکنون ۸ هزار و ۸۹۵ به درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران مراجعه کرده‌اند و خوشبختانه تاکنون مشکل و بیماری خاصی در میان زائران حاضر در مدینه مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ علی ترکان درباره برنامه‌ریزی انجام شده برای ارائه خدمات درمانی به زائران در مدینه منوره، گفت: کادر درمانی هلال‌احمر ایران در 4 مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در حج 97 در 4 هتل جلنار الطیبه، مکارم پلازا ، رویال مکارم و جلنار السلام در مدینه که محل تجمع بیشترین زائران ایرانی است و به علاوه در سه درمانگاه شبانه‌روزی و یک درمانگاه 16 ساعته  به هموطنان ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: مجموع  کادر پزشکی مدینه منوره  شامل 18 پزشک عمومی، داخلی، متخصص زنان، طب اورژانس، اعصاب و روان و تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عمدتا عرب زبان)، برای هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی فعالیت دارند و هچنین 6 پرستار خانم در این مراکز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در مدینه منوره تصریح کرد: 4 دستگاه آمبولانس به همراه تکنسین دارویی برای اعزام بیماران به بیمارستان در نظر گرفته شده و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

ترکان افزود: تاکنون خدمات خوب و مطلوبی به زایران ارایه شده است و مشکل و بیماری حادی وجود ندارد؛ غالب بیماران به دلیل دردهای عضلانی ، فشار خون، سرماخوردگی و ...مراجعه داشته اند.

وی درباره نحوه پذیرش زائران نیز اظهار کرد: در این مراکز بیمار ابتدا با ارائه کارت زائر یا شماره ملی خود پذیرش و مشخصات وی روی سامانه درمانی زائران از سوی پزشک معالج دریافت می‌شود؛ دراین سامانه سوابق پزشکی فرد در پرونده‌ای که قبل از سفر در ایران تشکیل داده، ثبت شده است.

مسئول مرکز پزشکی مدینه منوره افزود: در مرحله بعد، بیمار از سوی  پزشک معاینه می‌شود و به دنبال آن برای دریافت نسخه به داروخانه مراجعه می‌کند و در صورتی که بیمار نیاز به بستری موقت داشته باشد، در همین محل بستری می شود و اگر نیاز به مراقبت های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان ، بیمار برای رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه انتقال می یابد.

وی افزود: از تعداد مراجعه کنندگان، حدود ۵۱ نفر به بیمارستان های سعودی اعزام شده اند که از این تعداد نیز فقط ۲ نفر همچنان بستری هستند و آمار ذکر شده مداوا شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز