خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون فارس:

پایگاه سوم انتقال خون شیراز در حال احداثاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۲۴

یکی از مشکلات مهم و اساسی اداره کل انتقال خون، کمبود نیرو است که با ۳۰ نفر پزشک و پیراپزشک جبران کردیم اما هنوز هم با کمبود نیروی ۳۰ نفره رو به رو هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: با همکاری خیرین و مجموعه استانداری فارس، پایگاه سوم انتقال خون شیراز در ورودی شهرک استقلال در حال احداثاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد حسین کریمی، بعد از ظهر امروز، یکشنبه، پنجم بهمن ماه، در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم و اساسی اداره کل انتقال خون کمبود نیرو است که با ۳۰ نفر پزشک و پیراپزشک جبران کردیم اما هنوز هم با کمبود نیروی ۳۰ نفره رو به رو هستیم.

وی تصریح کرد: استاندارد کشوری اهدای خون زنان در ایران را ۸ درصد است که این نسبت در فارس در بازه ۳.۵ تا ۴ درصدی قرار دارد.

کریمی به احداثپایگاه سوم انتقال خون اشاره کرد و گفت: با همکاری خیرین و مجموعه استانداری فارس پایگاه سوم انتقال خون شیراز در ورودی شهرک استقلال در حال احداثاست.

وی با بیان این مطلب که از آبان ماه جاری تاکنون خون از سایر استان‌ها برای تامین نیاز داخل استان فارس وارد نشده است، افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۱۲۷ هزار نفر در استان خون اهدا کردند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۷.۵ درصدی بوده ایم.

مدیر کل انتقال خون اضافه کرد: با کمبود پلاکت در گروه‌های منفی خونی رو به رو هستیم که با گسترش پایگاه‌ها در سال آینده با اهداء خون بیشتری رو به رو شویم.

وی همچنین از افتتاح پایگاه شمار دو جهرم و استهبان، تجهیز پایگاه لامرد، گسترش و بهسازی پایگاه داراب و تجهیز کانکس اهدای خون مردوشت به‌عنوان اقدامات انجام شده طی ۱۰ ماه گذشته یاد و اضافه کرد: در ایام‌الله دهه فجر، پایگاه اهداء خون شهرستان نی‌ریز افتتاح خواهد شد.

کریمی گفت: اتوبوس دوم اهداء خون استان فارس در تهران در حال طی کردن روند تجهیز است و به‌زودی وارد شیراز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز