خبرگزاری کار ایران

اعزام تیم پزشکی هلال احمر به عراق

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۹۹

تیم پزشکی هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم در دو چادر امدادی در بین الحرمین و خیابان جمهوری خدمات درمانی را به عزاداران حسینی در کربلا ارائه می‌دهند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از اعزام تیم پزشکی هلال احمر به عراق برای ارائه خدمات درمانی به زائران عتبات عالیات در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی حیدری گفت: شرایط خاصی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا وجود دارد. بر اساس یک سنت قدیمی مردم عراق از ساعات اولیه صبح عاشورا مراسم سنتی را برپا می‌کنند.

وی افزود: اولین دسته جات عزاداری پس از نماز صبح روز عاشورا مراسم را شروع می‌کنند و حتی اگر ۲۰ هزار نفر حضور داشته باشند و ۲۰ درصد این افراد نیاز به جراحی‌های سرپایی داشته باشند، شرایط بسیار ویژه‌ای بوجود می‌آید.

حیدری با اشاره به اینکه بر اساس شرایط ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا تیم درمانی اعزامی از ایران غالبا جراحان هستند، گفت: تیم پزشکی هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم در دو چادر امدادی در بین الحرمین و خیابان جمهوری خدمات درمانی را به عزاداران حسینی در کربلا ارائه می‌دهند.

به گفته وی، کادر درمانی اعزامی در قالب دو تیم ۳۰ نفره شامل جراح، طب اورژانس، طب بیهوشی، پزشک عمومی مرد و زن، امدادگر و تکنسین به مدت هفت روز در کربلا خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند داد.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تجهیزات و داروی مورد نیاز به اندازه کافی به کربلا ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز