خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شعر متعهد تقویت کننده روحیه انقلابی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۶۴۲

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بر استمرار کمک هنر و شعر در جهت تبیین حماسه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار محسن انصاری در مراسم اختتامیه دومین کنگره شعر ایثار ضمن تبریک ایام شعبانیه و گرامی داشتن یاد و خاطره ذوالفقار حزب الله مجاهد شهید «مصطفی بدرالدین» گفت: رمز ماندگاری شعر ماهیت و ظرفیت‌های درونی آن است. شعر سینه به سینه نقل می‌شود و از نسلی به نسل دیگر می‌رسد زیرا با طبع انسان سازگاری دارد و انسان مشتاق آن است.

وی افزود: در طول تاریخ شاهد این موضوع بوده‌ایم که شعر آن دسته از شعرا که حساسیت‌های زمانه خود را در نظر داشتند و نسبت به موضوعات اصلی زمان خود گفتمان سازی و ادبیات سازی داشتند، ماندگار‌تر و اثرگذار‌تر شده است و این شاعران به تعبیری فرزند زمانه خود بوده‌اند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه امروز شاعران مسلمان را شناختن اولویت‌های جهان اسلام دانست و گفت: مهم‌ترین اولویت این روزهای جهان اسلام، هجمه‌ای است که علیه اصل دین شکل می‌گیرد. دشمنان اسلام به این دلیل که اثرات آن را در پیشرفت جامعه دیده‌اند و از ظرفیت‌های آن آگاه شده‌اند از حرکت‌های قدیمی خود مانند هجوم و تخریب فرهنگی با استفاده از کاریکاتورهای توهین آمیز و ساخت فیلم علیه اسلام، فاصله گرفتند و برای ضربه زدن به اسلام، با اسم دین علیه دین وارد میدان شده‌اند.

سردار محسن انصاری تأکید کرد: شاعر مسلمان زمان‌شناس باید این موضوع را اولویت خود قرار دهد و امروز باید دغدغه شعرا نشان دادن چهره رحمانی اسلام باشد. فلسفه مترقی ایثار، جهاد و شهادت وابسته به دین اصیل اسلام است پس اگر پاسدار این دین باشیم، جهاد و شهادت استمرار خواهد یافت.

وی وظیفه شاعر متعهد را نشان دادن وجه تمایز اسلام رحمانی و جهاد و شهادت دین آن با اسلام دروغین، داعشی و تکفیری دانست و گفت: حساسیت دیگر زمانی که امروز پیش روی ما قرار دارد، آفت تخریب، تحریف و فراموشی حماسه‌هاست که دشمن سخت به این سه عنصر امید بسته است تا حماسه‌های دفاع مقدس یا تحریف، یا تخریب و یا فراموش شوند اما با شعر و سراییدن آثار انقلابی نباید گذاشت حماسه‌ها به افسانه تبدیل شوند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید الگوسازی لازم صورت گیرد که به لطف خداوند این الگوسازی صورت گرفته و امروز مجاهدین منطقه مقاومت از این الگو‌ها پیروی می‌کنند و شعرا باید این راه را ادامه دهند. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «پنجاه‌ سال دیگر هم بایستى درباره‌ دفاع مقدّس بنویسیم، بگوییم، توصیف کنیم، تشریح کنیم، انواع و اقسام هنر‌ها را به خدمت بگیریم، براى اینکه این حادثه‌ى عظیم را تبیین کنیم» و بنابراین فرمایش، هنر و شعر باید به کمک خود در تبیین حماسه‌ها و تقویت روحیه انقلابی استمرار بخشند.

 انصاری شعر متعهد را تقویت کننده روحیه انقلابی در کشور دانست و گفت: خوشبختانه شعرا و هنرمندان ما در حال ثبت کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند. امروز کشور ما در همه ابعاد مورد هجوم قرار دارد و بیش از هر زمانی نیازمند انسجام و وحدت است. ما با اتکا به اسلام رحمانی، روحیه جهادی، اتحاد، انسجام و تبعیت از ولی فقیه می‌توانیم بر تمام هجمه‌ها و توطئه‌های امروزی دشمنان در منطقه پیروز شویم و اتحاد و انسجام نسخه شفابخشی است که باید بین همه اقشار، همواره برقرار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز