خبرگزاری کار ایران

تخصیص قیر رایگان برای محورهای روستایی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۶۴۲

مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ تخصیص قیر رایگان به طرح های مشارکت دهیاری ها برای آسفالت محورهای روستایی در سالجاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از اعلام روز سه شنبه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مجید عبدالهی افزود: فرآیند اجرایی تخصیص قیر رایگان از محل اعتبارات بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1394با توجه به تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در زمینه بهسازی، ایمن سازی و نگهداری راه روستایی تهیه و برای اجرا در سطح روستاها به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها و دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها ابلاغ شده است.

وی، خاطر نشان کرد: بر اساس این فرآیند دهیاری هایی که دارای محورهای عبوری در روستاهای خود هستند و از توانمندی لازم برای مشارکت در آسفالت این محورها برخوردار اند، می توانند قیر مورد نیاز را از وزارت راه و شهرسازی به طور رایگان دریافت کنند.

عبدالهی اظهارداشت :این فرآیند باید طی همکاری دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در قالب کارگروه های استانی اجرا شود و قیر مورد نیاز به طرح های واجد شرایط تخصیص یابد.

مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه اظهار داشت: این طرح، طی سال گذشته نیز در سطح کشور اجرا شد؛ ولی به دلیل عدم توجیه پذیری برخی ادارات کل راه و شهرسازی و دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها و نبود تعامل مناسب بین این دو دستگاه استانی در برخی استان ها به مرحله اجرا در نیامد و یا در حین اجرا به دلیل بروز مشکلاتی، متوقف شود.

در زمان حاضر مجوز تاسیس32 هزار و 138 دهیاری در کشور صادر شده است و این نهاد به موجب اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری ها، وظیفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای کشور بر عهده دارد که با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز