خبرگزاری کار ایران

ضرورت تدوین برنامه‌ای منسجم برای ارتقاء ایمنی مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۸۷۸

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تدوین یک برنامه منسجم برای تامین و ارتقاء ایمنی مراکز درمانی و رفع نا ایمنی‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش ایلنا، علی نصیری در نشست ارزیابی و ایمن‌سازی بیمارستان‌های شهر تهران که با هدف بررسی وضعیت ارزیابی ایمنی مراکز درمانی، شناخت چالش‌ها و بررسی راهکارها در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: برخی از مراکز درمانی در اولویت رفع ناایمنی قرار دارند. هدف از برگزاری این نشست نیز کمک به ارتقاء ایمنی بیمارستان‌ها و افزایش هماهنگی‌ها میان آنهاست.

وی با بیان اینکه برخی از مراکز درمانی در اولویت قرار دارند و باید مشکلاتشان رفع شود، گفت: در همین راستا نیز لازم است که با یک برنامه منسجم در این زمینه اقدام شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه باید به سمت شناخت وضع موجود، بررسی تعداد بیمارستان‌ها، بررسی فضای سازه‌ای، شناخت کمبودها، بررسی مسایل در زمان بحران، ایجاد ساختارهای جدید و چگونگی ایجاد آن و افزایش ایمنی ساختارها و زیرساخت‌های موجود حرکت شود، گفت: ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها، بررسی تاثیرات حوادث ثانویه بر وضعیت بیمارستان‌ها، بررسی استانداردها، تعیین تیم‌های ارزیابی فرابیمارستانی، توجه به ایمنی اجزای غیر سازه‌ای، پیگیری مشکلات و نقایص مربوط به برق بیمارستان‌ها، توجه به ایمنی دربرابر حریق، تقسیم کار و تعیین تکلیف مخازن آب اضطراری شهر تهران نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، حمیدرضا خانکه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: بیمارستان مجموعه‌ای پیچیده و گران و شاخص توسعه در کشور است. در نتیجه سرپا بودن آن نماد آرامش است.

وی با تشکر از سازمان پیشگیری و مدیربت بحران تهران  و سازمان آتش‌نشانی برای ورود به موضوع ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر فقیرترین شهر در زمینه نظام بیمارستانی تهران است. باید دست نظام سلامت را گرفت و کمک کرد.

در جریان این نشست موضوعات مختلف مربوط به ایمنی بیمارستان‌ها و اقدامات لازم در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌ها به همراه کارشناسان به بررسی ابعاد مختلفف آن پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز