خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی راهکارهای هوشمند پایش محیطی شهری در مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۵۸

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در چهارمین کنفرانس شهر هوشمند ضمن بررسی سامانه‌های پایش محیطی مدیریت بحران پایتخت در بخش پایش و هشدار سیل و زلزله، استفاده از این سامانه‌ها را به عنوان راهکاری هوشمند و نشانه رویکرد مدرن به مدیریت بحران نام برد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری در این نشست گفت: روند مدیریت بحران در کشور رو به پیشرفت است و زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی‌، نقشه‌ها و ساخت و سازها نسبت به 10 سال پیش تغییر کرده است اما هنوز جای کار داریم. 

وی از عدم اشتراک اطلاعات از سوی دستگاه‌های مختلف به عنوان یک ایراد نام برد و گفت: اطلاعات برای مدیریت درست بحران اهمیت دارد و برداشت غلط از این موضوع باعث شده کار به کندی پیش برود و همچنان برای تکمیل و نهایی شدن لایه‌های مختلف نقشه ریسک کار داریم.

وی در ادامه از پروژه  ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه به عنوان یکی از پروژه‌های پایشی مهم نام برد و گزارشی از نحوه اجرای این پروژه در شهر تهران ارائه داد.

وی با اشاره به مخاطراتی که شهر تهران را تهدید می‌کند  از سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی، مواد خطرناک، تهدیدات بیولوژیک، تغییرات آب و هوایی، فرونشست زمین، فروریزش ساختمان‌ها و تجمعات انبوه به عنوان بخشی از مخاطرات عمده پایتخت نام برد.

نصیری به تشریح سیمای تهران پس از زلزله احتمالی پرداخت و از آتش‌سوزی گسترده، هجوم شهروندان، آبگرفتگی، واژگونی تانکرهای سوخت، قطع شبکه‌های ارتباطی، مسدود شدن راه‌های مواصلاتی، اختلال در امدادرسانی و تخریب برخی مراکز درمانی یه عنوان بخشی از آسیب‌های احتمالی در صورت رخداد یک زلزله بزرگ نام برد که باید برای هر کدام برنامه‌ریزی داشت.وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران پرداخت. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از سامانه هشدار سریع زلزله به عنوان راهکاری موثر در کاهش اثرات و آسیب‌های ثانویه زلزله در کشورهای لرزه‌خیز نام برد و با اعلام این که ایران نهمین کشور دنیاست که توانسته این سامانه را  در پایتخت نصب کند، به تشریح ویژگی‌های فنی و تاثیرات این سامانه بر کاهش اثرات زلزله پرداخت. 

وی در ادامه  این نشست توضیحاتی در خصوص سامانه لرزه‌نگاری درون گمانه‌ای ارائه داد و هدف این سامانه را تقویت پایش فعالیت لرزه‌ای گسل‌های فعال داخل شهر تهران و حوزه نزدیک آن اعلام کرد. 

راه‌اندازی، تکمیل، ارتقا و نگهداری سامانه پایش فعالیت‌های لرزه‌ای شهر تهران با هدف پایش آنلاین فعالیت لرزه‌ای گسل‌ها،  ارائه گزارشی از سامانه تخمین خسارات و تلفات زلزله با هدف ارزیابی اولیه و سریع خسارات پس از وقوع زلزله و ارائه گزارشات مختلف برای مدیریت  و تخصیص بهینه منابع و امدادرسانی ، بررسی مخاطرات اقلیمی، تقسیم‌بندی این حوادث و سامانه‌هایی متعددی که به منظور پایش این حوادث  در تهران نصب و راه‌‎اندازی شده موضوعات دیگری بود که در گزارش رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به آنها اشاره شد.

چهارمین کنفرانس شهر هوشمند ایران با موضوع نشست تخصصی "راهکارهای هوشمند پایش‌های محیطی شهری" توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این کنفرانس محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دبیر کنفرانس شهر هوشمند ایران درباره نقش شهرهای هوشمند در ایجاد پایداری و تاب‌آوری شهری در برابر چالش‌های محیطی سخن گفت. 

شایان سیف  مدرس تغییرات اقلیمی به بررسی بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند در پایش و کاهش انتشار کربن در شهرها پرداخت.

الهام پیشداد رئیس کارگروه تغییر اقلیم انجمن مخاطره‌شناسی ایران، سازگاری با اثرات تغییراقلیم در شهرها با استفاده از ابزارهای هوشمند را بررسی کرد و اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطرسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تجربه تهران در پایش بحران‌های اقلیمی(بحران آب و فرو نشست) و مجتبی حسینی در خصوص سامانه‌های پایشی سخن گفت.

در ادامه این وبینار هومن غلامپور پژوهشگر گروه محیط زیست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص هوشمندسازی مدیریت پسماند در قوانین کشوری و طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران، سکینه بدرلو معاون  امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به معرفی سامانه هوشمند نوماند و علی حسین‌زاده کارشناس بررسی ویژه دفتر شهردار تهران توضیحاتی در خصوص هوشمندسازی در فرآیند ذخیره و انتقال مدیریت پسماند در شهر تهران ارائه داد.

همچنین در این وبینار ، میثم حسن‌زاده مدیرعامل سامانه هوشمند پسماند خشک اکو از تجربه اپلیکیشن اکواپ و سعید مرادی‌کیا سرپرست واحد برنامه ریزی و مطالعات اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به بررسی هوشمندسازی فرآیند آموزش مدیریت پسماند شهروندان پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز