خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲ برابری گروه‌های دوام در ۲ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۴۱

دومین گردهمایی بزرگ گروه‌های دوام با هدف ترویج فرهنگ ایمنی، خود امدادی و دگر امدادی و نیز جلب مشارکت شهروندان در مدیریت حوادث و سوانح با حضور یکهزار و ۲۰۰ نفر از اعضای دوام مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، صبح امروز در سالن اجتماعات فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این همایش اظهار کرد: گروه های دوام (داوطلب واکنش اضطراری محله) حدود ۱۵ سال پیش تاسیس شد و در ابتدای این دوره از مدیریت شهری تعداد آنها کمتر از ۱۴ هزار نفر بود اما امروز ۳۱ هزار و ۵۸۴ عضو دوام در شهر تهران داریم.

وی افزود: اعضای دوام در ۳۴۰ خانه دوام و ایمنی در سراهای محلات شهر تهران فعالیت می کنند. در دو سال اخیر توانستیم ۱۰ رسته تخصصی از بین اعضای دوام عضوگیری کنیم، از جمله "دوام عملیاتی" که این افراد آموزش عملیاتی می بینند، "دوام حامی" که حمایت های جسمی، روانی و اجتماعی بعد از بحران را انجام می دهند، "دوام مربی" که ۶۰ نفر از افراد مجوز مربیگری برای ارائه و انتقال آموزش‌ها را دریافت کردند، "دوام نوجوان"، "دوام ایمنی یا HSE"، "دوام میراب" که آبرسانی اضطراری از مخازن آب اضطراری در زمان زلزله را انجام می‌دهند، "دوام ارزیاب تمرین"، "دوام پدافند" ، "دوام مسجد محور یا جهادی" و "دوام متخصص". نیز بخش‌های دیگری است که در قالب تخصصی مشغول فعالیت هستند.

نصیری ادامه داد: دوام در این دوره از مدیریت شهری روح و جان دوباره‌ای گرفته و اقدامات متعددی در این حوزه انجام شده است. امیدواریم یک اپلیکیشن برای دوامیان داشته باشیم تا فعالیت آنها ثبت و از امتیازات ویژه شهروندی، امکانات شهرداری، ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و هنری و رفاهی شهرداری برخوردار شوند.

محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ نیز در این همایش گفت: منطقه ۱۶ حدود ۱۶۰۰هکتار مساحت دارد که حدود ۸ درصد مساحت آن بافت فرسوده است و بالغ بر ۴۰ درصد قطعات و پارسل‌های آن فرسوده است و ریزدانگی در آن بالا است. سعی کردیم نوسازی بافت فرسوده را با ابلاغیه‌های های کمیسون ماده پنج انجام دهیم.

وی افزود: در سنوات گذشته ۳۸ درصد از بافت فرسوده منطقه ۱۶ نوسازی شده بود و در ۹ ماه نخست سال جاری توانستیم ۳ درصد از بافت فرسوده منطقه را نوسازی کنیم. امیدواریم بتوانیم با پیگیری و ادامه اقدامات به متوسط شهر تهران در بحث نوسازی بافت فرسوده نزدیک شویم.

سالاری پور ادامه داد: ۵۰ درصد از پروانه‌های صادره در منطقه ۱۶ در بافت فرسوده بود و ۵۰ درصد از این پروانه ها در بافت فرسوده به صورت تجمیعی بوده است.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر لزوم تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی گفت: نمونه اقدام در این حوزه، اجرای طرح من شهردارم در دو دوره است. در حوزه بحران نیز اقدامات پپیشگیرانه بسیار حائز اهمیت است که حضور شما دوامیان می‌تواند در این موضوع بسیار موثر باشد.

مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم بیان کرد: مبحث فرهنگسازی از طریق فضای مجازی در موضوع ایمنی و مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت است. شما دوامیان در بحث آموزش، پیشگیری و اقدام در بحران می توانید کمک کنید.

وی تاکید کرد: امیدواریم شاهد برگزاری مانورهای محله‌محور با مدیریت گروه های دوام و پشتیبانی شهرداری باشیم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز