خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره ارائه خدمات ورزشی در سوله‌های مدیریت بحران/ هیچ نیرویی تعدیل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۰۵۱

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره سوله‌های مدیریت بحران که در اختیار سازمان ورزش بود، توضیحاتی ارائه کرد.

«علی نصیری» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سوله‌های مدیریت بحران شهرداری تهران که در اختیار سازمان ورزش قرار داشت، گفت: ده سال پیش مصوبه‌ای در شورای شهر به تصویب رسید، مبنی بر اینکه سوله‌های مدیریت بحران که متعلق به سازمان مدیریت بحران است و قرار بود در ساعات خالی در اختیار سازمان ورزش قرار بگیرد، مالکیت آن به مدیریت بحران باز گردد.

وی ادامه داد: یک دهه بود که درخصوص سوله‌های مدیریت بحران که در اختیار سازمان ورزش بود اختلافاتی وجود داشت و فقط قرار بود، خدمات ورزش بانوان در این سوله‌ها و در طبقه همکف ارائه شود و در طبقات بالا کارکرد مدیریت بحران حفظ شود، از طرفی قرار بود در این سوله‌ها علاوه بر ورزش بانوان آموزش‌های مدیریت بحران که شامل امداد و نجات، اطفاء حریق و کمک‌های اولیه است نیز به شهروندان ارائه شود. همچنین باید تیم‌های دوام در این سوله‌ها آموزش دیده و ساماندهی می‌شدند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: همچنین باید در این سوله‌ها ستادهای مدیریت بحران نواحی تشکیل و سالانه به مسائل ایمنی منطقه با محوریت ستاد بحران نواحی که در این سوله‌ها تشکیل شده بود پرداخته شود و در موقع بحران نیز بتوانیم از این سوله‌ها استفاده کنیم، اما سازمان ورزش در دوره‌های قبلی مدیریت شهری تمام فضای این سوله‌ها و دو طبقه را در اختیار گرفته بود و سازمان بحران به طور کامل از این سوله‌ها بیرون شده بود. این کار خلاف صورت‌جلسه‌های اولیه و مصوبات شورای شهر بود.

نصیری با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری هم شهردار تهران و هم سازمان ورزش و مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری پای کار آمدند و قرار شد آن کاری که درست است انجام شود، خاطرنشان کرد: کار درست در این خصوص نیز آن است که همان چیزی که از اول مقرر شده بود درخصوص این سوله‌ها اجرا شود. از ابتدا در قراردادها هم قرار بود سوله‌های بحران کارکرد بحران داشته و مالکیت آن در اختیار سازمان مدیریت بحران باشد تا در لحظه حادثه ما معطل استفاده از این سوله‌ها نمانیم. بنابراین باید مالکیت با مدیریت بحران باشد تا در لحظه حادثه بتواند به طور صحیح از این سوله‌ها استفاده کند. البته از فضاهای خالی این سوله‌ها نیز استفاده دو منظوره شود و بتوانیم سرانه ورزشی بانوان را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲ سوله در اختیار سازمان ورزش بود، گفت: در حال حاضر مقرر شد از سایر سوله‌های بحران که شرایط استفاده دو منظوره نیز دارند برای افزایش سرانه ورزشی به ویژه ورزش بانوان اختصاص یابد و به همین منظور در مرحله اول ۱۶ سوله به این سرانه اضافه خواهد شد. در نامه‌ای ما اسامی و آدرس این سوله‌ها را نیز اعلام کرده‌ایم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: به تدریج نیز مشکلات برخی از سوله‌ها از جمله سوله‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و یا در تصرف برخی است آزادسازی شده و رفع می‌شود. همچنین از سوله‌های جدیدی که امسال به سوله‌های مدیریت بحران اضافه خواهند شد نیز برای این منظور استفاده خواهیم کرد. بغیر از سوله‌هایی که افتتاح شده است نیز سه سوله جدید در حال ساخت داریم که می‌توانیم از این سوله‌ها نیز برای ورزش استفاده کنیم و به تدریج به سوله‌هایی که کارکرد دو منظوره بحران و ورزش دارند اضافه خواهد شد.

نصیری تصریح کرد: ما می‌گوییم بحران و ورزش در کنار هم نه اینکه بجای هم و یا بحران باشد یا ورزش. البته ورزشی که در سوله‌های ما ارائه می‌شود در راستای ارتقای آمادگی جسمانی شهروندان برای مواجهه با شرایط سختی مانند حوادث است. در همه دنیا این اتفاق می‌افتد. سال‌های سال است که نیروهای دوام نیز این آموزش‌ها را می‌بینند.

وی با بیان اینکه ارائه ورزش حرفه‌ای وظیفه سازمان ورزش است، خاطرنشان کرد: ما ورزشی را دنبال می‌کنیم که همه جنبه نشاط‌آور داشته باشد و عموم شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند و بتواند به صورت رایگان و در صورت تمایل آموزش‌های بحران را نیز فرابگیرد. شهروندانی هم که عضو طرح دوام شوند می‌توانند از تخفیفات نیز بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هیچ نیرویی تعدیل نخواهد شد، گفت: مربیان ورزش رابطه استخدامی با شهرداری ندارند و ما هم طبق قراردادی که دارند همچنان با آن‌ها کار را ادامه خواهیم داد. در تابستان امسال نیز کار مانند سابق ادامه پیدا خواهد کرد. صرفا یک سری کارهای اداری بین ما و سازمان ورزش انجام خواهد شد و مسئله‌ای برای شهروندان ایجاد نخواهد شد.

نصیری با تاکید براینکه تا این لحظه هیچ سوله‌ای به ما تحویل داده نشده است، گفت: سوله‌ها قرار است به ما تحویل داده شود اما هنوز سوله‌ای به ما تحویل داده نشده است و با سازمان ورزش در حال تفاهم هستیم که طبق یک برنامه زمان‌بندی شده به تدریج نیروها از سازمان ورزش به سازمان مدیریت بحران جابجا شوند اما باز هم تاکید می‌کنم هیچ نیرویی تعدیل نخواهد شد و مسئله‌ای برای شهروندان با این جابجایی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز