خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

تردد کامیون‌ها در تهران در ایام محرم تا ساعت ۲۴ ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۴۳

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ایام محرم از امشب (شنبه ۳۱ تیر) تردد کامیون‌ها تا ساعت ۲۴ در سطح شهر تهران ممنوع است. همچنین در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تردد کامیون‌ها برای حمل‌ونقل بار تا ساعت ۲ بامداد ممنوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی در تشریح جزئیات این خبر گفت: رانندگان و مسئولان باربری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ساعت ۲۴ به بعد در سطح معابر شهر تهران حضور یافته یا تردد داشته باشند.

وی افزود: معمولا این کامیون‌ها خارج از شهر تهران در حال تردد هستند و بارها را به سمت تهران می‌آورند که باید به گونه‌ای حرکت و رسیدن به مقصد تهران را برنامه‌ریزی کنند که بعد از ساعت ۱۲ شب وارد شهر شوند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: پلیس در ایام عزاداری قبل از ساعت ۲۴ به هیچ عنوان به کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین و باری اجازه تردد در معابر شهر تهران را نخواهند داد.

مومنی خاطرنشان کرد: در ۲ شب آخر عزاداری‌ها (تاسوعا و عاشورا) هم تردد کامیون‌ها برای حمل‌ونقل بار تا ساعت ۲ بامداد ممنوع است، یعنی کامیون‌ها از ساعت ۲ شب به بعد می‌توانند در سطح معابر پایتخت تردد کنند که رانندگان خودروهای سنگین باید به این نکته نیز توجه داشته باشند.

۴۳ درصد از ترددها مربوط به سفرهای شغلی است

معاون پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از اظهارات خود به کاهش ۵۰ درصدی ترافیک شهری با اجرای طرح شناور شدن ساعات ادارت اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده، آمارها نشان می‌دهد که تقریبا ۲۰ درصد سفرهای درون‌شهری شهر تهران مربوط به سفرهای آموزش است.

مومنی افزود: این بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۴۳ درصد از این آمار مربوط به سفرهای شغلی است و ۳۷ درصد باقیمانده نیز مربوط به سفرهای درمانی، خرید، کارهای اداری و دید و بازدیدها است.

به گفته وی، با اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات که از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود، آغاز ترافیک صبحگاهی تقریبا به ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح منتقل شده است.

معاون پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: با تغییر ساعات و شناور شدن ساعت کار ادارات، ترافیک در مسیرهای شرقی و غربی به نصف کاهش پیدا کرده است که مربوط به وضعیت صبحگاهی در شهر تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز